Az egyik legmenőbb kozmetikai cég belefáradt a harcba és influencerekre vált

Az egyik legmenőbb kozmetikai cég belefáradt a harcba és influencerekre vált
Megrázó bejelentést tett a Lush. A kozmetikai szerekkel foglalkozó nemzetközi cég hamarosan felfüggeszti Angliában a social media kommunikációját. Mint állítják, belefáradtak, hogy mindig küzdeniük kell a figyelemért. Ám a jelek szerint valami egészen más van a háttérben…

A Lush Twitteren jelentette be, hogy jövő héttől kezdődően felfüggeszti közösségi média működését a szigetországban, és onnantól kezdve az ottani vásárlók csak a cég weboldalán található élő chaten, e-mailben és telefonon tudják elérni őket -í írja a marketingmorzsak.hu.

Óriási fiókokat szüntetnek meg a drasztikus lépéssel. A Lush UK Instagramon 569 ezer, Facebookon 423 ezer, Twitteren pedig 202 ezer követővel rendelkezik. És nem csak a Lush UK szűnik meg. Megy a levesbe a Lush Kitchen, a Lush Times, a Lush Life, a Soapbox és a Gorilla minden angliai fiókja is. Ráadásul a profilok kivételesen sikeresek voltak: 2018-ban a Lush videóit Facebookon és Instagramon több mint 10 milliószor tekintették meg, míg a követők száma havonta átlagosan 42%-al nőtt.

Ám a szép számok ellenére úgy néz ki, a Lush egyszerűen kiégett az igyekezetben: “Belefáradtunk, hogy az algoritmusokkal harcolunk és nem akarunk azért fizetni, hogy megjelenjünk a hírfolyamotokban.”

A Lush közleményében azt is kifejtette, hogy azért szakít a közösségi médiával, mivel jobban szeretne valós közösségben működni: “A Lush mindig is megannyi hangból állt, és eljött az idő arra, hogy ezek közül mindegyiket hallhassuk. Nem akarjuk azzal limitálni magunkat, hogy csupán egy helyen kommunikálunk. Szeretnénk, ha a közösségi érzés visszatérne a közösségünk kezeibe – alapítóinktól kezdve a barátainkig. […] Szeretnénk, ha a közösség inkább a szenvedélyről szólna, nem pedig a lájkokról.”

A Lush szóvivője The Drumnak adott nyilatkozatából viszont inkább az derül ki, hogy a közösséget inkább az influencerekben látják: “A jövőben látni fogjuk, hogy egyre nagyobbra nőnek a Lush-személyiségek. Mindez nem azt jelenti, hogy ők váltják majd fel a brand csatornákat, de lehetőséget kínálnak a vásárlóknak arra, hogy felvegyék a kapcsolatot egy-egy Lush-hoz köthető emberrel, akik különböző kategóriák központi figurái.”

Vagyis lehet, hogy a Lush megszünteti hivatalos közösségi média oldalait, de valójában korántsem hagyja el a social mediát. Csupán nem adja hozzá az arcát, a kommunikációt pedig teljesen az influencereire építi, akiket lehet hő maga fog kinevelni.

Ha pedig mindez így van, a Lush marketingtörténelmet ír azzal, hogy kommunikációját csak és kizárólag az influencer marketingre építi, hátországként működő hivatalos brandfiókok nélkül.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!