Az affiliate marketing még mindig nincs a helyén

Az affiliate marketing még mindig nincs a helyén
Ahhoz képest, hogy Magyarországon nagyjából 2010 óta működik több-kevesebb sikerrel az affiliate marketing, a mai napig nem lett belőle népszerű hirdetési forma.

Pedig a már működő e-shopok számára jó lehetőséget nyújt a forgalom növelésére, és általa hatékonyan tudnak megszólítani új, specifikus célcsoportokat. Úgy látjuk, hogy nagyon sok tévhit kering a köztudatban az affiliate-ről, és sokan szereztek rossz tapasztalatokat is különböző együttműködések során, talán ez is az oka a bizonytalanságnak. Összegyűjtöttük azokat a kérdéseket, amelyeket legtöbbször feltettek nekünk, a válaszainkkal pedig megpróbáljuk eloszlatni a kétségeket - írja a kosarertek.hu.

#1 Mit jelent az affiliate marketing?

Aki otthonosan mozog az e-kereskedelemben, biztos hallott már róla, ez a bekezdés főként azoknak szól, akiknek új a fogalom. Az affiliate marketing ajánláson alapuló marketingeszköz, amely jutalékos rendszerrel működik. Nincs ebben semmi különleges, a kereskedelemben már régóta bevett szokás az, hogy aki új vásárlót hoz, a bevételből jutalékot kap – pontosan így van ez az affiliate esetében is. Az első affiliate programok 1994-ben jelentek meg a világban, 4 évvel a világháló létrehozása után. A fogalom 1996 után kezdett el igazán terjedni, amikor az Amazon elindította azóta is működő saját affiliate programját. Magyarországon először 2010-ben indultak az első affiliate hálózatok (az affillate programok már korábban is voltak), de valahogy a piac nem tette igazán magáévá az új eszközt. A potenciál azonban megvan a hazai piacon is, mind a hirdetői, mind a partneri oldalon.

#2 Kiknek érdemes affiliate marketingbe fektetni?
Hálózatunk működése óta a legnagyobb felismerésünk azt volt, hogy az affiliate marketing nem az induló webshopok számára van kitalálva. Tapasztalataink szerint a közepes és nagy webshopok forgalmát akár 10-20 %-kal is tudja növelni egy jó kampány, míg a kisebb webshopok esetében (100-200 megrendelés havonta) nem tudja ezt az arányt hozni. Csak akkor érdemes belevágni az affiliate marketingbe, ha:

  • már van jelentős organikus forgalma az oldalunknak,
  • legalább egy éve működünk,
  • van már nevünk a piacon.
Emellett persze azt is figyelembe kell venni, hogy mit értékesítünk. A túl specifikus célcsoportra célzó kínálat, a túl drága vagy csak helyben elérhető termékek nem tudnak eredményesen szerepelni. Az utazás iránt érdeklődőket és a B2B szegmenst is nehéz affiliate-el elérni. Ezeken túl azonban szinte minden más termék esetében hatékonyan tudja növelni a forgalmunkat az affiliate.

#3 Az egész online marketing stratégiámat építhetem affiliate-re?

Az affiliate marketing inkább egy kiegészítő marketingeszköz, a forgalomgenerálást csak erre építeni nem tanácsos, viszont az online marketingmixünk hatékony része lehet. Az affiliate egyik legnagyobb előnye, hogy a partnereken (publishereken) keresztül olyan célcsoportokat is meg tudunk szólítani, akiket a többi marketingtevékenységünkkel nem értünk még el. Csak hogy egy konkrét példa is álljon itt: ügyfelünk, a 4home esetében például Magyarországon a teljes bevételük 15%-át hozza az affiliate kampányuk. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Marketing