Aranyszabályok, amik szerint írnod kell az online szövegeidet

Aranyszabályok, amik szerint írnod kell az online szövegeidet
A Google egyik legfontosabb rangsorolási faktora továbbra is az oldaladra mutató linkek mennyisége és minősége, ezért nagyon nem mindegy, hogy mit és hogyan ír az ember, hogy online pr-esként dolgozik.

A Google egyik legfontosabb rangsorolási faktora továbbra is az oldaladra mutató linkek mennyisége és minősége: minél több jó minőségű oldalról mutat link a honlapodra, annál előrébb szerepelsz a Google találati listáján. Márkaismertség és SEO előnyök egyszerre – íme hét tipp, amelyek lépésről-lépésre mutatják meg, hogy hogyan szerezz jó minőségű backlinkeket online PR segítségével - írja a 7blog.hu. Ha egyszerre szeretnél márkaismertséget és több látogatót, akkor az alábbi hét dolgot tartsd szem előtt, amikor belevágsz az online PR-ba:

1. Válogasd meg a szavaidat
Ha megvan a fő üzenet, amit kommunikálni szeretnél, akkor derítsd ki, hogy mely keresőszavak a leginkább relevánsak vele kapcsolatban és mekkora ezekre a havi keresésszám. Ennek legjobb módja a Google Keyword Planner, amihez szükséged lesz egy Adwords fiókra.

2. Az LSI mágiája
Ha beírod a Google keresőjébe az elsődleges kulcsszót, majd a legelső találati oldal legalján megnézed, hogy milyen más kifejezéseket dob fel neked a Google, akkor máris rátaláltál az úgynevezett LSI kulcsszavakra (Latent Semantic Index, azaz Látens Szemantikai Indexelés). Ezek olyan kifejezések, amik jelentésüket illetően szorosan kapcsolódnak az elsődleges, általad lekérdezett kifejezéshez, így ha közülük is szerepel néhány a szövegedben, akkor a Google feljebb sorolja az adott tartalmat, mert valószínűsíti, hogy az adott kulcsszóra pont a te tartalmad a legrelevánsabb válasz.

A releváns kulcsszavak ezen kívül kontextuális mankót is adnak a kezedbe, mert feltárják, hogy mire kíváncsiak az emberek az általad közölni kívánt tartalommal kapcsolatban. Még több LSI kulcsszóra találhatsz rá az Ubersuggest nevű eszköz segítségével.

3. Minőség és relevancia
Hiába brutál jó a tartalmad, ha egy olyan blogon jelenik meg, amit a kutya se olvas. Válassz olyan médiumot, ami népszerű és megbízható – sőt, lőj magasra: érdemes felvenni a kapcsolatot a nagy, országos online magazinok vagy híroutletek szerkesztőivel, mert ha elég jó a témád, vevők lesznek rá.

Ha kisebbekkel is próbálkozol, akkor javaslom, hogy csekkold le az adott oldal és domain autoritását, ami egy 0 és 100 közé eső szám és azt mutatja meg, hogy mennyire hiteles az adott oldal, illetve domain. Az oldal autoritása a page authroity (PA), a domain autoritása a domain authority (DA), a hely pedig, ahol a legkönnyebben ellenőrizheted le mindkettőt, az a MOZ Open Site Explorer. Válassz olyan oldalt, aminek a PA-ja és a DA-ja is magas. Összehasonlításképpen: Mindenegyben blog: DA 27/100, PA: 25/100; 24.hu: DA 71/100, PA 76/100; The New York Times: DA 100/100, PA 97/100.

A minőség mellett a relevancia is ugyanolyan fontos. A Google többre értékeli azt a linket/említést, ami olyan oldalon jelenik meg, ami tematikájában szorosan kapcsolódik a vállalkozásodhoz, mintha egy sokkal látogatottabb, de tartalmilag kevésbé releváns oldalon jelenne meg.

Más szóval, ha például virágkötészettel foglalkozol, akkor téged hivatkozó/említő tartalom a Google szemében többet ér, ha az egy olyan oldalon jelenik meg, ami botanikával foglalkozik, mintha alternatív gyógymódokkal foglalkozó portál közölné még akkor is, ha az alternatív gyógymódos portál nagyobb látogatottsággal bír, mint a botanikai.

4. Gondolkozz egy szerkesztő fejével
Amikor saját felületre – például egy blogra – készítesz tartalmat, akkor vannak bizonyos szabályok, melyekre figyelned kell annak érdekében, hogy SEO-barát legyen a tartalmad. Ilyen szabályok az elsődleges kulcsszó címben történő elhelyezése, a megfelelő kulcsszósűrűség, a képek névvel és anchor texttel történő ellátása, stb.

Amikor viszont egy tőled független felületre készítesz tartalmat, akkor van egy tényező, ami ezeket a lépéseket szinte feleslegessé teszi: ez pedig a szerkesztő. A szerkesztő saját ízlése és az adott médium szabályai szerint fog eljárni, amikor szerkeszti az általad küldött tartalmat, szóval elképzelhető, hogy más címet, leadet és részben más törzsszöveget fogsz viszontlátni, mint amit te eredetileg előállítottál.

Kivétel ez alól az az eset, amikor vendégbejegyzést készítesz egy oldalra, de még ott is előfordulhat, hogy átszerkesztik a tartalmadat (mint ahogy például ebbe a cikkbe is hétszentség, hogy Kádas Doktor bele fog nyúlni). Annak érdekében, hogy a tartalmadon a lehető legkevesebbet változtasson a szerkesztő, meg kell próbálnod az ő fejével gondolkozni.

A tartalom legyen információban gazdag és átfogó, valamint mindig próbálj meg egy lépéssel messzebbről indítani, azaz ne feltételezd, hogy a szerkesztő és a leendő olvasó is szakértője a témádnak. Ha például egy kutatás eredményéről szól a tartalom, akkor térj ki előző évek hasonló kutatásainak eredményeire, magyarázd meg őket és világíts rá az összefüggésekre – ezzel munkát spórolsz meg a szerkesztőnek és növeled a valószínűségét annak, hogy a tartalmad változatlan formában kerül az olvasók elé.

Ha úgy érzed, hogy jól felépített és információban bővelkedő szöveget írtál, akkor teszteld le a választott címet egy kicsi, ám releváns sajtólistára történő kiküldéssel úgy, hogy csak az email tárgyát változtatod, a tartalom ugyanaz marad. A címet utána érdemes picit átfogalmazva, vagy bővebben megmagyarázva beleírni a leadbe is. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!