Amikor Will Smith és a többi sztár felrobbantotta az internetet

Amikor Will Smith és a többi sztár felrobbantotta az internetet
Izgalmas időket élünk az online videózás terén, hiszen hétről hétre jelennek meg újabb televíziós és filmsztárok saját tartalomgyártással a közösségi platformokon. A közeli és távoli jövőben egyre több sztárral találkozhatunk majd saját tartalomgyártóként is, továbbá a verseny fokozódása végett a minőség felé fog eltolódni a piac, amelyet bizton állíthatom, senki sem fog megbánni.

Izgalmas időket élünk az online videózás terén, hiszen hétről hétre jelennek meg újabb televíziós és filmsztárok saját tartalomgyártással a közösségi platformokon (kifejezetten a YouTube-on). Jack Black mindösszesen 3 hete indította el saját gaming YouTube felületét és ez idő alatt közel 3 millió felhasználó iratkozott fel a csatornájára. Ő azonban nem kivételes eset, hiszen egyre több híresség dönt az online videózás mellett, nemrégiben Will Smith robbantotta fel az internetet megjelenésével.

Ez nem csak nemzetközileg, hanem hazánkban is egyre inkább megfigyelhető folyamat. Ördög Nóra, Lilu, Istenes Bence, Dobó Ági, csak néhányan azok közül, akik a televíziós megjelenéseik mellett tudatosan kezdtek bele az elmúlt időszakban a saját videós anyagok készítésébe. Tették mindezt nagy sikerrel, immáron több tízezres, százezres nézettségeket elérve.

Nem volt azonban ez mindig így. 4-5 évvel ezelőtt, amikor hazánkban a feltörekvő YouTuberek egyre népszerűbbé váltak, akkor számos más médiumból ismert sztár is megpróbálkozott a YouTuberkedéssel Inkább kevesebb, mint több sikerrel. A piac azonban sokat fejlődött, a felületen tudatosan tartalmat fogyasztók köre kibővült, mára a 25 év feletti korosztály számára is remek tartalmak érhetőek el, így most „már van kinek tartalmat gyártani”. Ez pedig egy öngerjesztő folyamat, minél több klasszikus sztár jelenik meg a YouTube-on, annál többen követik őket az új felületekre. Személyesen tapasztaltuk meg ennek hatékonyságát a Videós Gála szervezésekor, hiszen Nánásiék jelöltsége révén több ezer idősebb generációjú néző csatlakozott az eseményhez nagy örömünkre.

Minden mindennel összefügg

Ahhoz, hogy ma valaki országosan ismert aktív sztár legyen, elengedhetetlen az úgynevezett 360 fokos jelenlét. Jelen kell lenni a televízióban, rádióban, sajtóban hiszen az idősebb korosztály számára továbbra is megkérdőjelezhetetlenül a legnépszerűbb platformok, míg a fiatalabbakat az Instagramon, YouTube-on és Facebookon tudjuk ma elérni.

Ez egyrészt rengeteg munkával jár, folyamatos heti 7 napos, 24 órás jelenlétet igényel az embertől ami igencsak kimerítő. Másrészt azonban új monetizációs lehetőségeket biztosít, hiszen az online felületeken újabb bevételeket szerezhetnek a sztárok szponzorációs együttműködések kapcsán. Így aki jól kezeli felületeit és hatékonyan von be segítséget, legyen az influencer marketing ügynökség, menedzser, tartalomgyártó akkor jelentősen csökkentheti kitettségét egy-egy médium, tartalomszolgáltató felé.

Merre tovább, mi várható a jövőben?
Világosan látszik, hogy az online és offline világ összefonódik és egyre nehezebben lehet értelmezni majd külön őket. Ez pedig új kihívást jelent a klasszikus tartalomtulajdonosok számára, hiszen a régi erőfölényük csökken, egyre inkább kell egy TV2 csoportnak konkurensként tekintenie saját műsorvezetőikre, amely izgalmas új időket hozhat el. Az eddigi televíziós reklámköltés egy részét minden bizonnyal sikeresen hozzák majd el az új tartalomgyártási szereplők, kvázi megsokszorozódik a TV csatornák, műsorok száma hazánkban. A siker kulcsa a hipergyors adaptáció lesz, hogy miként képesek a meglévő szereplők az új trendekhez igazodni és a megfelelő platformon olyan formában szolgáltatni amelyre a nézők vágynak.

A közeli és távoli jövőben egyre több sztárral találkozhatunk majd saját tartalomgyártóként is, továbbá a verseny fokozódása végett a minőség felé fog eltolódni a piac, amelyet bizton állíthatom, senki sem fog megbánni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Farkas Dániel

Közgazdászként végzett a BGE Kereskedelmi és marketing szakán. Szakmai pályafutását a Habostorta portálcsoportnál kezdte, majd Magyarország egyik vezető PPC ügynökségénél helyezkedett el …