A Facebook változó szabályait kezdi megelégelni a marketinges szakma. A konverzió fontosságát úgy tűnik a közösségi média irányító máshogy gondolják, s ez kezd komoly szakmai vitává növekedni.
A közösségi média kezdetben arra tette fel az esküt, hogy összekapcsolja az embereket, s ez a magasztos cél elveszni látszik az elképesztő információ áramlásban. Ha csak a saját kapcsolatrendszerünket vizsgáljuk meg abban körülbelül 20 véleményvezér hangját, megszólalásait látjuk a napi hírfolyamunkban. Őket valamiért a Facebook fontosabbaknak ítélt többieknél. A ritkábban posztolókat egyszerűen nem vesszük észre, pedig ők ugyanúgy a barátaink. Ugyan ez történik a céges kommunikációban is.
A bounceexchange.com felmérése érdekes eredményeket hozott a témában.
Az eredmények egyébként ezzel azt a feltételezést is eredményezik, hogy aki fellép a Facebookra az nem vásárolni szeretne alapból, hanem kommunikálni, s ugyan eltéríthetjük ilyen jellegű céljaitól, de a folyamat alapvetően ilyenkor sokkal bizonytalanabb.
A Facebook mellett a Twitter is monetizálna mostanában, a 140 karakteres üzenetek vásárlás ösztönző hatása kifejezetten kérdéses a szakemberek számára...
Persze amikor moziba megyünk a Cola, kukorica vásárlás is szinte kötelező, de vajon a közösségi média képes lesz-e a jövőben ennyire bevésni a felhasználóiba a "vásárlási opciókat"?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!