Két tanulságos történet mára a Kickstarter milliós támogatottjairól, amelyek nem teljesen váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Benyelték a dollár milliókat, de nem igazán tudtak megfelelni a vásárlóknak.
A világ legmenőbb kacatja
A Coolest Cooler a második legsikeresebb kampánya volt a Kickstarter eddigi történelmének. 62 642 támogató mellett több mint 13 millió dollárt kaszált a projekt elindítója. Az eddig legdurvább tündérmese, ami projektgazdábal történhet, most azonban kezd rémálomba fulladni.
Az ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó mondja a bölcs mondás. S ezt jó lenne, ha a hűtő kieszelője is ismerné. Mert hát a hűtő megrendelők igen csak várják a nekik megígért terméket. Ehelyett azonban a Cooler megjelent az Amazonon majd 500 dollárért bárki számára...
A felháborodott előfinanszírozók meg dühöngve támadják a gyártót, aki eddig jórészüknek még nem postázta az előre kifizetett darabokat. A projektgazda védekezésképpen elmondta, hogy csak a tervezésre ki kellett adni vagy 2 millió dollárt és ezt a kis anyagi hézagot próbálták az Amazonon megszerezni.
A másik probléma, hogy az Amazonon vásárlók 56 százaléka nagyon durva visszajelzéseket adott a termékről. A pocsék ááruk foruma versenyén indulhatna a meglehetősen drága hűtőláda. A vevők egy része szerint gyengén van összerakva a szerkezet, illetve a gyenge a nagyon menőnek látszó turmixgép is a tetején. Az "egy csillag" alapvetően rontja az eladásokat, szóval, ha nem történik valami csoda, bedőlhet a gyártó és feltaláló is, annak ellenére, hogy sokáig úgy látszott nincs is ilyen fantasztikus siker a világon.
Zuhanó repülésben a Zano drón
A Verge írta meg a teljes történetet, amit érdemes is elolvasni. A Zano egy kicsi de igen menő dronja 3,6 millió dollárt szakított tavaly ilyenkor. Mostanra azonban csődközeli állapotba zuhant.
A legmegdöbbentőbb az, hogy a projekt vezetője egészségi állapotára és homályos kibékíthetetlen ellentétekre hivatkozva viszi csődbe a céget. A 12 000 feháborodott támogató közül csak mintegy 600 kapta meg a mindenféle jóval ellátott repülő masinát.
Az angol cég egyébként a legjobban teljesítő európai kampányt hozta össze, mindenki imádta, és az egész média hanyatt volt tőle esve.
Úgy látszik egy működő prototípus sem lesz elegendő biztosíték ahhoz, hogy a feltalálók álmai valóra váljanak. Láthatóan a gyártóvá válás közben elég durva balesetek érhetik a támogatók pénzeiből elinduló projekteket.
Az biztos, hogy a Kickstarternek is lépnie kell valamit, mert ezek a botrányok erősen visszavethetik a támogatói kedvet, illetve a proejektek indulásának sem tesz jót, ha a milliárdos támogatásokat összegyűjtő projektek belefulladnak a váratlan bőségbe.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!