5 hasznos Instagram marketing tipp!

5 hasznos Instagram marketing tipp!
Néhány évvel ezelőtt még az a mondás járta: „Ha nem vagy fent Facebookon, nem létezel.” Nahát mostanra hasonló a helyzet az Instagrammal is. Persze nagyban célközönség függő a dolog, de mára már egyáltalán nemcsak a tizenévesek használják ezt a közösségi felületet, felhasználói köre egyre szélesebb, így talán itt az ideje, hogy te is elkezd használni, méghozzá hatékonyan. De mégis hogyan csináld? Mutatunk 5 hasznos Instagram marketing tanácsot, amiből minden bizonnyal te is profitálhatsz!

#1: Tartalom stratégia!

Elengedhetetlen egy jól kidolgozott tartalom stratégia! Legyen szó bármilyen kommunikációs csatornáról, stratégia nélkül nagyon nehéz sikerre vinni a dolgot - írja az ich.hu. Ezért mielőtt belevágsz az instázába, jobb, ha elkezded törni a fejedet valami klassz stratégián! Még is hogyan? Először is felejtsd el, hogy feltolod ugyanazokat a képeket, amiket Facebookra! Hidd el nem fog működni, ez egy merőben más típusú felület, más módszerek, megközelítés kell, másrészt a követőid is unni fogják. Miért követne valaki több felületen, ha mindenhol ugyanazt kapja? Miután ezt tisztáztuk, javasoljuk, hogy kezd el böngészni a versenytársaid profilját, és kezd el nézegetni, ők miket, posztolnak, hogyan kommunikálnak, és ez mennyire sikeres. Elemezd a legnépszerűbb, és legnépszerűtlenebb képeiket is, és ezekről készíts egy kimutatást! Használd az explore funkciót, hogy rátalálj a platform legsikeresebb képeire, és elemezd azokat is! Vedd figyelembe, hogy milyen színeket használtak, mi van a képen, olvasd el a szöveget is, nézd meg annak a hosszát, a dátumot, pontos időpontot, a kép témáját, hogy mit ábrázol, terméket, embereket, esetleg idézetet? Ezek alapján pedig a saját vállaltodra formálva próbálj meg összeállítani egy stratégiát, illetve egy rövidebb távú, mondjuk egy hónapos poszt tervezetet is! Fontos, hogy ne másokat másolj, maximum inspirálódj, az Instagramon ugyanis nagyon tudják díjazni az egyediséget, és a személyes tartalmakat!

#2: Hashtagek!

Az Insagram szinte egyet jelent a Hashtagekkel. Ez az a platform, ahol nagyon nehéz megállni, hogy úgy megossz egy tartalmat hogy ne írnád oda például hogy #mik, #dailyig vagy éppen #vállalkozásom. Viszont jó hír az, hogy nem is kell megállni! A hasgtagekkel való címkézgetés ugyanis nagyon hasznos, akár még vásárlókat is hozhat, feltéve, ha jól használod! Alapvetően kétfajta hashtaget különböztetünk meg. Vannak a nagyon népszerűek, mint a fent is említett #dailyig, #picoftheday, #photooftheday, #love és sorolhatnánk, amik nagy elérést hozhatnak. De az igazán nagy áttörő sikert nem ezek hozhatják meg, hanem sokkal inkább a márkád szempontjából releváns kifejezések, mint például #kávéaparlamentnél #belvárosiétterem #romantikusvacsorabudapesten, ugye érted miről beszélünk? A legjobb, ha kitalálsz saját hashtageket, amikkel népszerűsítheted a márkádat, ha ügyes vagy a követőid is elkezdik használni! Milyenek legyenek ezek a saját hashtagek? Legyenek egyediek, jól megkülönböztethetőek, emlékezetesek, könnyen megjegyezhetőek, de ami a legfontosabb, azonosítható legyen a márkád ez alapján. Az sem baj, ha a márka név is szerepel benne, mutatunk is egy példát: #pöttyösazigai. Ugye mindenki tudja, hogy a Pöttyös túró rudiról beszélünk? Az a legjobb, ha 10 hashtagből 7 saját vagy releváns hashtag, és csak a maradék 3 van a népszerűekből, persze egyáltalán nem muszáj 10-re korlátoznod a számukat, akár 30-at is írhatsz egy-egy poszt mellé! Plusz tipp a lokális hashtageket se felejtsd el, például #budapest #gellérthegy és sorolhatnánk, valamint a hely megjelölést se felejtsd el beállítani, hiszen ez is segíthet, hogy a vásárlóid könnyebben megtaláljanak!

#3: Így szerezz követőket!

Először is fontos tisztáznunk, hogy bár fontosak a követők, egyáltalán nem ez az egyetlen szám, ami meghatározza a sikeredet Instagramon, annak ellenére, hogy sokaknak egyetlen cél lebeg a szemük előtt: minél több követőt szerezni, bármi áron! Sokan még pénzért is hajlandóak követőket venni, azonban ezek a követők, soha nem fognak valós konverziót hozni. Sokkal jobb módszer követők szerzésére, ha a versenytársaid követőtáborából kezdesz el interakcióba lépni felhasználókkal, hiszen ők már mutattak egy bizonyos érdeklődést az adott termék, vagy szolgáltatás után, így lehet, hogy a te terméked is érdekelni fogja őket. Egyszerűen csak kövesd őket, esetleg likeold egy képüket, és várd, hogy visszakövessenek. Kutatások alapján ez az egyik leghatékonyabb módszer arra, hogy releváns követőtábort építs ki! De még egszer mondjuk, nem a követők száma határozza meg a valódi sikert! A további tippeket itt találod.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Instagram, Marketing