Meg kell határozni, hogy egy feladathoz milyen minőségi adatokra van szükség, hogyan érdemes összekapcsolni, vagyis feldolgozni őket, hogy abból ne csupán a múltat tudjuk elemezni, de fényt deríthessünk a valóságra, és rövidebb, hosszabb távra előrejelzést is biztosítson.
Lassan, de biztosan hódit a dataizmus.
Adatalapú filozófiák, új világi ideák vannak születőben.
PLAY gomb itt: KLIKK
Az interneten tarolnak a listing alapú szolgáltatások.
Gondoljunk csak a használt autók piacának weblapjaira, az állást kereső-kínáló, vagy az utazási oldalakra, de ide értendők az apró hirdetési piacok oldalai és nem utolsó sorban az ingatlan adás-vételi platformok.
Mi minden olvasható ki a felhasználók által generált adatokból? Hangulatot, érdeklődést, érzelmi állapotokat, döntési készségeket, piaci mozgásokat lehet meglátni a múltra vonatkozóan, de a “digitális üveggömb”- ből előre lehet jósolni rövid és hosszútávra is.
“Az ingatlanpiaci értékesítésben megszűnik a globalizáció. Országspecifikus trendek, egyedi megoldások, hazai hang. Nemcsak Magyarországon, az egész világon ez a sikeres irány” – mondja az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője, Balogh László.
Carpe diem! Eszerint döntenek, és vásárolnak az emberek válságok előtt, és válságok alatt is
Ha meg akarjuk fejteni a döntéseik hátterét, akkor sokkal gyorsabb adatelemzésre lenne szükség, de ehhez még az AI sem elég okos – tanítani kell még.
Balog László szerint ráadásul van még egy csavar a dologban: egyre fontosabbak az emóciók, és a pillanatnyi intuíciók a választásainkban. Hogyan vonhatjuk be az adatokat az érzelem vezérelt vásárlók eléréséhez, erről is kérdeztük az ország egyik legtöbbet idézett ingatlanpiaci elemzőjét. Vigyázat! Egyszerű megoldás nincs, a helyzet egyre bonyolódik a kereskedelem, a marketing és sales piacon!
Balogh Lászlóval Hegyi Nóra kolléganőm beszélgetett.
PLAY gomb itt: KLIKK
Kérem tekintsék meg az Internet Hungary-ről készízett videóösszeállítáásunkat:
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!