Új partnerséget kötött a dunnhumby és a Tesco

Bevezetésre kerül az első vásárlóiviselkedés-elemzésen alapuló, teljeskörűen mérhető és számon kérhető kiskereskedelmi kommunikáció a Tesco magyarországi üzleteiben.

Új partneri megállapodást jelentett be a Tescóval a dunnhumby, a világ vezető vásárlói adatokat elemző vállalata. A dunnhumby egy új, innovatív szolgáltatást kínál a Tesco szállítóinak; a Connect Media vásárlóiviselkedés-elemzésén alapuló, teljeskörűen mérhető kiskereskedelmi médium. A Connect Media támogatásával létrejövő marketingkampányok, az adatelemzés tudományának legújabb fejleményeire támaszkodva, fokozzák a vásárlási élményt, növelve az értékesítést és a márka iránti lojalitást.

Vásárlóiviselkedés-elemzésén alapuló elérések

2018. január 1-jétől a Connect Media from dunnhumby kezeli a Tesco Magyarország kiskereskedelmi médiáját (POS, hosztesz akciók és online média). A ma bejelentett új partnerség kibővíti a már létező együttműködést az árak, promóciók, választék és elérhetőség, valamint a Clubcard területén.  A márkák ezentúl a Connect Media egyedülálló azon képességére támaszkodhatnak, hogy – a közép-kelet-európai régióban több mint 6 millió Tesco klubkártya-tulajdonos vásárlói viselkedésén alapuló elemzés alapján – megtervezze, végrehajtsa, mérje és elemezze a kampányaik hatását a vásárlókra.

Hatékony eszköz a szállító partnerek számára

Egy kipróbált és tesztelt üzleti modellről van szó: a Tesco korábban sikeres együttműködést indított el a kiskereskedelmi média területén a dunnhumby-val az Egyesült Királyságban, Írországban és Thaiföldön, arra a 25 éves tanácsadói örökségre építve, mely alatt úttörő szerepet játszott az adatelemzésen alapuló fogyasztói magatartás megértésében és a vevői elégedettség növelésében. Az elmúlt négy évben a dunnhumby 2 865 eladáshelyi kampányt hajtott végre a Tesco egyesült királyságbeli üzleteiben. A Connect Media thaiföldi bevezetése óta eltelt két évben a dunnhumby több mint ezer kampányt szervezett kétszáznál is több márka és azok ügynöksége számára, 18.5 milliárd elérést generálva és több mint 24 millió új vásárlót szerezve ezen márkáknak.

„A Connect Media elindítása lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinket hatékony, több csatornában megjelenő kampányokkal támogassuk, „középpontban a vásárló” megközelítéssel. Azzal, hogy az adatelemzés és az innováció erejét az ügyfeleink kezébe helyezzük, a márkák képesek lesznek elérni azokat az embereket, akik valóban megveszik a termékeiket, mérhetik a médiatevékenységüket, ezzel segítve a későbbi kampányok optimalizálását és a lojalitás növelését. Mindezt egyedülálló pozícióból tesszük, hiszen mi vagyunk az első ügynökség a piacon, amely teljesen mérhető és számon kérhető kiskereskedelmi kommunikációt biztosít. A Connect Media magyarországi bevezetésével új, hatékony eszközöket kínálunk a márkák számára, melyek minden értékesítési csatornában, beleértve a vásárlás helyét, összehangolják és javítják a vásárlói élményt” – mondta Stephen Russel, a dunnhumby közép-európai vezérigazgatója.

Kimutatható eredményesség

A Connect Media az in-store eszközök, hosztesz aktivitások, online megjelenések, direct mailing-ek kínálatával lehetőséget nyújt a márkáknak integrált marketingkampányok kivitelezésére a vásárlói útvonal minden pontján. A Connect Media által a különböző piacokon tervezett és végrehajtott kampányok bizonyítottan magas hatékonyságúak. A megfelelően célzott áruházi elérés és a vásárlói viselkedést elemző eszközök gondos társításával a márkák számottevő forgalomnövekedést és magas vásárlónkénti megtérülést (ROC) képesek elérni. A kiskereskedelmi médiakampány, összehasonlítva a televízióval és a nyomtatott médiával, bizonyítottan költséghatékony módja a fogyasztók elérésének (néhány thaiföldi Connect Media kampány akár háromszor olyan hatékonynak bizonyult, mint a TV és tizenkilencszer annyira, mint a print).

Márkahűség

„Az új partnerség segíteni fog minket a szállítókkal való együttműködésben a márka- és kategórianövekedésben, miközben jobb, differenciált vásárlási élményt biztosít a vevők számára – ez valódi versenyelőnyt jelent” – tette hozzá Jamie Walker, a közép-európai Tesco termékigazgatója.

A POPAI1 szerint a fogyasztók 76 százaléka a polc előtt állva dönt. A modern, több csatornát használó fogyasztók elérése érdekében, a márkáknak szükségük van az in-store aktivitások sikeres kivételezésére. Az új partnerség a Tescóval javítja a vevők vásárlási élményét, miközben növeli és a márka lojalitást és annak forgalmát. A márkák és az ügynökségek 2018. január 1-jétől foglalhatnak kampányokat a Connect Medián keresztül.

A dunnhumby-ról – Úttörő a vásárlói adatok eljuttatásában kiskereskedők és márkák számára

A vásárlói viselkedés vizsgálatában világelső dunnhumby 1989 óta elsőként használja a big datát a kiskereskedők és a márkák növekedésének ösztönzésére. 29 országban 55 irodával a dunnhumby stratégiai folyamata, tulajdonosi ismeretei és a többcsatornás kommunikációs képessége versenyelőnyt biztosít az olyan ügyfelek számára, mint a Coca-Cola, a Procter & Gamble, a Homeplus, a, a Monoprix, a Raia Drogasil, a Raley’s, a Shoprite, a Tesco és a Whole Foods Market.

Világszerte 800 millió vásárló adatainak elemzője, a vásárlói viselkedés, a vevői elkötelezettség, az árazás és promóciók, a kategória menedzsment és a szállítói együttműködés specialistája - a dunnhumby optimalizálja a kiskereskedelmi adatok felhasználását, fejleszti a belső szaktudást és olyan egyedi megoldásokat hoz létre, amelyek minden versenykörnyezetben növelik az árrést, az értékesítést és a profitot.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!