Hogy mely országokban milyen hirdetéseket jelenít meg a Google, és azt milyen feltételekkel teszi meg, eltérő. Ennek oka, hogy a keresőóriásnak igazodnia kell a helyi törvényekhez, így a hirdetésre vonatkozó szabályzatot is ennek fényében állítja össze a cég - írja a hvg.hu.
Mindez azonban nem biztos, hogy elegendő a felhasználóknak, ezért a Google úgy döntött, bizonyos mértékben a kezükbe adja az irányítást. A cég olyan hirdetési beállításokat vezet be az alkohol- és szerencsejáték-reklámoknál, amit ha átpöccint a felhasználó, kevesebbet láthat majd belőlük.
Kezdésnek az Egyesült Államokban lehet használni az új beállítást, ami a YouTube-on megjelenő reklámokra vonatkozik majd, később azonban az összes többi hirdetésnél is használni lehet . Az újdonságot 2021 elején a világ többi részén is elérhetővé teszik majd, így minden bizonnyal a magyar felhasználók is találkozhatnak majd vele.
A Google ugyanakkor kiemelte, a reklámok szűrése nem azt jelenti, hogy azok teljesen eltűnnének, ám a számuk jelentős mértékben csökkenhet.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!