Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek

Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek
Nagy lépésekben halad a mobilitási és szállítási szolgáltatásokra készülő, önállóan közlekedő járművek fejlesztése a Volkswagen Haszonjárműveknél.

Szériaérettsége felé vezető útján ezekben a hetekben első ízben közlekedhetnek a politika, a hatóságok és az üzleti élet döntéshozói, valamint a média képviselői a tisztán elektromos, önállóan közlekedő Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) modellekkel, pontos képet alkotva e járművek önvezető képességeiről. Ezzel párhuzamosan az Amerikai Egyesült Államokban, a texasi Austinban is elindult a Volkswagen tesztprogramja. Az AD-járművek fejlesztése Európa és Észak-Amerika városi agglomerációs központjaiban tervezett kereskedelmi célú alkalmazásokra összpontosít, mind személy-, mind pedig teherszállítási szolgáltatásokhoz.

„Önállóan közlekedő járműveink programjának észak-amerikai kiterjesztése globális stratégiai ütemtervünk következő lépése, egyben hosszútávú beruházásunk eredménye” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az autonóm vezetés fejlesztéséért felelős tagja. „Ezzel az önvezető technológia az Amerikai Egyesült Államok útjain zajló tesztelése, validálása és finomhangolása is lehetővé válik számunkra.” A cél egyfelől kereskedelmi forgalomban is elérhető szállítási ajánlatok kidolgozása, másfelől a Volkswagen Csoport sokrétű mobilitási portfóliójának bővítése.

A tisztán elektromos ID. Buzz AD modellek nagysorozatú technikát képviselnek, és a Mobileye technológiai vállalat önvezető rendszerével (Self-Driving System) készülnek. Az egyre bővülő tesztflotta számos különböző menethelyzetben gyűjti a megtett kilométerek adatait. Az automatizált vezetés amerikai egyesült államokbeli SAE-szabványa 4-es szintjének megfelelő járművek mindegyike kamerákkal, valamint radar- és lidar-technikával is rendelkezik. A tesztidőszak alatt minden járműben humán biztonsági vezető is helyet foglal. A nagy belterű modell négy utas számára kínál helyet, és az egyre növekvő mobilitási és szállítási igények kielégítésére nagy darabszámban állítható elő.

A Volkswagen Haszonjárművek óriási tapasztalattal rendelkezik az utasok kívánságai és az üzemeltetői igények terén, ami rendkívül fontos az ilyen flották fejlesztése során. A konszern MOIA leányvállalata már 2018 óta szerepel ridesharing mobilitási szolgáltatóként a piacon, s eddig több mint 8,5 millió utast szállított. A MOIA ezeket az adatokat is rendelkezésre bocsátja a napi fejlesztési munkához.

A Volkswagen Group of America (VWGoA) texasi tesztprogramjának elindítása jelentős mérföldkő a Volkswagen Csoport önállóan közlekedő járművekhez kapcsolódó globális kutatása és fejlesztése számára. A VWGoA tölti majd be a stratégia és üzletfejlesztés vezetésének feladatát az Egyesült Államokban, és Volkswagen ADMT, LLC néven leányvállalatot is alapított, hogy a kaliforniai Belmontban és a texasi Austinban működő csapataival elősegítse önállóan közlekedő járművei programjának bevezetését.

Németországtól eltérően – ahol a MOIA elsőként alkalmaz automatizáltan közlekedő járműveket – az Amerikai Egyesült Államokban nem maga a Volkswagen üzemelteti a jövőben az automatizált közlekedési szolgáltatásokat, hanem mobilitási és szállítási szektorbeli külső partnercégeivel tervezi működtetni őket.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!