1. Gyűjtsünk össze minél több információt látogatóinkról!
A Google hirdetési rendszer sikerének titka egyértelműen a rendkívül jól célzott reklámok, amikhez nagyon sok információt gyűjt össze a cég a felhasználókról/felhasználói csoportokról. A legtöbb magyar e-kereskedő szinte csak a Google Analytics-et használja – legtöbbször azt sem megfelelően – a látogatói viselkedésének elemzésére. Ezt minél előbb ki kell egészíteni egy minél részletesebb CRM adatbázissal, a lehető legtöbbet megtudni adott felhasználóról, vásárlói életútról.
2. A lehető legrelevánsabb tartalmat (terméket) ajánljuk adott felhasználónak
Az a kor, hogy mindenki csak adott termékkörből csak egyetlen terméket választhat már régen elmúlt. Ma azok a webáruházak a legsikeresebbek, amelyek a felhasználó korábbi - ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a felhasználói típusra jellemző - szokások alapján nyújtunk termék ajánlatokat. Ezt legtöbbször egy külsős ajánlórendszerrel tudja hatékonyan megtenni.
3. Kínáljunk valamilyen ingyenes, de hasznos tartalmat/szolgáltatást
A Google nagyon sok szolgáltatása ingyenes, de ezekben valamilyen formában lehet hirdetni, így a cég mégis bevételhez jut ezeken a rendszereken keresztül is.
Egy webáruház esetében lehet ez egy blog oldal, ahol a termékekkel és azok használatával kapcsolatos írások jelennek meg; egy mobil applikáció, amely nem értékesítés központú, de a célcsoportunk szívesen használja. De lehet ingyenesen letölthető tipp is, például hogy milyen igény esetén melyiket válassza a termékeink közül.
4. A trendet formálók legyünk, ne a trendkövetők
A piaci folyamatok (főleg a nyugati piacoké) ismerete előre vetíti nekünk, hogy milyenek lesznek a magyar webáruház vásárlók a közeljövőben. Tudjuk, hogy a mobilon történő vásárlások dinamikus bővülése, az offline-online vásárlások különböző szintű „összeolvadása” be fog következni. Amely magyar webáruháznak már van jól használható mobilos verziója és azt megfelelően hirdeti, az a 2013-as karácsony „nagy nyertese” lehet a szektorában.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!