Milyen lehetőségeket kínál egy kis földtulajdon a metaverzumban?

Milyen lehetőségeket kínál egy kis földtulajdon a metaverzumban?
A metaverzum világán belül és kívül is mindenki tudja, hogy a föld tulajdonlása fontos és hatalommal jár. A földterület megvásárlása pedig az egyik hagyományos befektetési eszközök közé tartozik. A metaverzum világán kívüli emberek többsége azonban még nem egészen érti – vagy még mindig nincs meggyőződve róla –, hogy az emberek miért akarnak földbirtokossá válni a metaverzumban, és milyen előnyük származhat egy ilyen virtuális földterület birtoklásából.

Csak az egyértelműség kedvéért fejtsük ki, hogy nem minden metaverzum játék egyformán népszerű. Nem mindegyiket fejlesztették úgy, hogy a virtuális földterületeket el lehet adni a befektetőknek. A Sandbox az egyik vezető metaverzum játék, és az Alpha release egy nagyon konkrét elképzelést adott a metaverzumban a földtulajdon működéséről. Tehát ebből a játékból vesszük példának a földtulajdon használatát és előnyeit - írja a bitcoinbazis.hu.

Ha megnézzük egy telek árát az OpenSea-n az árat a legalacsonyabbtól a legmagasabbig rangsorolva, azt láthatjuk, hogy a Sandbox-on jelenleg a legkisebb földterület 11 000 és 19 000 dollár között van. Ugyanakkor a nagyobb összefüggő földterületeket általában a kriptobálnák vásárolják, akik hajlandóak mélyen a zsebükbe nyúlni. A kérdés tehát a következő. Ha valaki kisbefektetőként megszerzi a legegyszerűbb és legkisebb telket, mit lehet vele kezdeni, és mit érhet az számukra?

Azon földtulajdonosok számára, akik nem csak befektetésként tekintenek egy földtulajdon vásárlására, hanem játékélmények építését tervezik, a Sandbox által kínált Alpha küldetések nagyszerűen bemutatják egy kis földterületben rejlő lehetőségeket.

A The Sandbox Alpha kiadásában több kisebb küldetést is lejátszva mindegyik körülbelül négy földterületet foglalt el a Sandbox világában, ilyenek például a Club XYZ és az Edge of the Abyss. A„nagyobb küldetések” általában 16 földterületből álltak, mint például az Aldrak Garrison és a Xalya Sanctuary.

Általánosságban elmondható, hogy egy-egy élmény élvezeti szintje nem pozitívan korrelál a terület méretével, hanem inkább a történettel, a gazdag részletekkel, a sok lehetőséggel, a zenével, a hangeffektusokkal és a játéktervezés egyéb aspektusaival hozható összefüggésbe. Képes-e egyetlen apró földterület tízszer akkora hatást kifejteni, mint 16 nagy telek? Potenciálisan igen.

Az is figyelmen kívül hagyható, hogy hány „emelet” építhető egy telken. Vegyük például az Edge of the Abyss Alpha küldetését. Ez a küldetés egy poszt-apokaliptikus megjelenésű, elhagyatott ipari városban zajlott, amely egy nagyon mély „szakadék” szélére épült. Az egész architekturális struktúra hat-hét emelet magas volt. Belépve a küldetésbe, létrákat, kígyóutakat és úszó platformokat kellett használni hogy fel-le lehessen mozogni a teljes függőleges szerkezeten, hogy elérhető legyen az összes útjelző tábla. Nehéz elképzelni, hogy az Edge of the Abyss mindössze négy parcellára épült. Ugyanis a függőleges szerkezetnek köszönhetően a tényleges játékélmény sokkal nagyobb játékteret tartalmaz, mint sok más hasonló méretű parcellára épült küldetés.

Ha a földtulajdonosok nem rendelkeznek végrehajtási képességekkel vagy készségekkel ahhoz, hogy az összes eszközt és a játékélményt maguk hozzák létre, mindig van lehetőség arra, hogy szakmai tapasztalat- és élménytervezőt és eszközkészítőt alkalmazzanak a munka elvégzésére.

A metaverzum földterületének egy másik nagyon népszerű felhasználási módja egy helyszín létrehozása, például internetkávézó, NFT-galéria, táncklub vagy konferenciaterem. Mindezek megépíthetők egy meglehetősen kis telken is.

Azok számára, akik szeretik a The Sandbox Alpha-t, azoknak a Deadmau5 és a Snoop Dogg ikonikus koncertjei és színpadai valóban felejthetetlen élményt jelentettek.

Nem lenne meglepő, ha ezeknek a hírességeknek a koncertjei most a régi rajongókat új játékosokká csábítanák el. Ezzel ők is megtapasztalnák az Alpha küldetések által kínált élményt. A klubélet és a koncertek mellett az NFT-galériák már annyira népszerűek, hogy lehetetlen nem beléjük botlani, ha egy nagyobb decentralizált metaverzum játékban sétálunk.

Ha egy metaverzum konferenciateremről van szó, a fő kérdés az, hogy a meglévő játékok technikailag készen állnak-e arra, hogy olyan infrastruktúrát biztosítsanak, amely lehetővé teszi a valós idejű, többszemélyes interakciót és hangkommunikációt.

A Sandbox Alpha-ban egyelőre még nincs meg a lehetőség a konferenciák megrendezésére. Más nagyobb metaverzum platformokon már azonban volt néhány konferencia, amely megrendezésre került. Azonban az élmény maga nagyon alapnak tűnt, hiszen csak egy prezentáló hangjával és egy diabemutatóval tartották az eseményt. Tehát a crowdcasting, azaz a tömeges közvetítés képesség megvan, de további fejlesztésekre van szükség.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: metaverzum