Lehet, hogy kedvenc influencered nem is valós személy, hanem mesterséges intelligencia

Lehet, hogy kedvenc influencered nem is valós személy, hanem mesterséges intelligencia
Nem öregszik, nem lesz beteg, folyamatosan elérhető. A mesterséges intelligencia már az influencereket is képes helyettesíteni.

A marketingmorzsak.hu nem rég arról írt, hogy a Sidus Studio X létrehozott egy Rozy nevű mesterséges intelligenciával működő influencert. A virtuális lény 22 éves és aktívan posztol a közösségi oldalakra, csakúgy mint emberi kollégái. Rozy eredetileg egy reklámban tűnt fel, azóta viszont rengeteg megkeresése van, így tavaly decemberben az online platformokon is megjelent. Jövőre pedig akár filmekben és TV műsorokban is feltűnhet. Népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a számítások szerint év végéig közel egymillió dollár nyereséget fog termelni.

A Rozyt „forgalmazó” cég szerint a virtuális modellekkel azért könnyebb a munka, mert nincsenek térhez és időhöz kötve, tehát bármikor, bármilyen helyszínt alkothatnak mögéjük a megrendelő igényeinek megfelelően. Ez főként a Covidhoz hasonló, utazás és esemény nélküli időkben hasznos. További előnyük, hogy nem öregszenek, nem lesznek betegek, nem aggódnak az adatvédelem miatt, a nap 24 órájában elérhetőek és pontosan olyan tartalmat képesek előállítani, amilyet a megrendelő szeretne. Na persze az sem hátrány, hogy a virtuális modellek nem keverednek botrányokba.

Ami a befogadást illeti, úgy tűnik, hogy a fogyasztóknak egyelőre nincs problémája azzal, hogy egy virtuális ember kalandjait és mindennapjait követik, egy valódi influencer helyett.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!