Legalább öt okot tudunk mutatni, amik miatt elbuknak a kezdő vállalkozások

Legalább öt okot tudunk mutatni, amik miatt elbuknak a kezdő vállalkozások
Az induló cégek jó része néhány év után csődbe megy. Pedig sokkal többen lehetnének sikeresek, ha elkerülnének néhány alapvető hibát. Honnan lesznek vevők, és hol vannak a buktatók? Gondolatébresztő e-bookot készített a WebMa közreműködésével a Google és az Erste Bank, amely megmutatja: hogyan lehet még többet kihozni a vállalkozásból.

Életünk minden egyes területén a fejlődés felgyorsult, és ez alól a vállalkozások élete sem kivétel. Ma már könnyű vállalkozni, de ugyanilyen könnyű elbukni is. A Bisnode Magyarország adatai szerint az újonnan alapított cégek körülbelül 2 százaléka még az alapítás évében megszűnik, a rá következő évben újabb 4-5 százalékuk tűnik el a piacról, és a harmadik évben számuk további 8 százalékkal csökken - írja a növekedes.hu.

A 2014-ben alapított cégeknek kevesebb, mint 85 százaléka működött a 2018-as év megkezdésekor. Jelentős tehát a lemorzsolódás, és sokan makrogazdasági okokra hivatkoznak. Részben igazuk lehet, de ezt a tényezőt mégis figyelmen kívül kell hagyni, mert változtatni nem tudunk rajta, ugyanakkor vannak olyan kisvállalatok is, amelyek ugyanolyan körülmények között vidáman és erőteljesen növekednek. Ennek okairól is szó esett a Google és az Erste Bank közös szervezésében, a WebMa közreműködésével indított ingyenes vállalkozói képzéseken, amelyeket Budapesten és országszerte más nagyvárosokban tartottak.

A Business BootCamp előadássorozat kivonatát a Gondolatok vállalkozókról vállalkozóknak című tananyagban foglalták össze, amely legelőször azzal foglalkozik: miért mennek tönkre a vállalkozások? Mutatjuk az okokat.

1: A vállalkozás eleve rossz indokkal jött létre
A vállalkozáshoz szenvedély és elkötelezettség kell. Ha csak az az oka, hogy valaki több pénzt keressen, kevesebbet dolgozzon, több időt tudjon a családjával vagy a hobbijával tölteni, netán ne legyen főnöke, akkor az ügy általában kudarcra van ítélve.

2: A tulajdonos nem megfelelő készségei, képességei
Az nem elég, ha valaki jó a szakmájában. Tanulni és fejlődni kell minden szinten ahhoz, hogy a vállalkozását életben tartsa, növelje.

3. Tőke vagy pénzhiány
Ezen nincs mit magyarázni, ezen a téren a túlzott optimizmus könnyen végzetes lehet.

4: A tervezés és stratégia hiánya

„Minden alakul, ilyenkor nem lehet stratégiát alkotni, megyünk előre és lesz valami” – az ilyen típusú hozzáállás nem jó. Vezérfonalra van szükség, amely alapján a vállalkozásra vonatkozó döntéseket meghozza a cégvezető.

5: Nincs megfelelő marketing

Jó bornak is kell a cégér! Gyakori hiba, hogy egy új cég elindításakor az induló költségek között nem szerepel elég nagy szám a marketingköltség sorban. Ha kevesen tudják, miről szól a cég, és miben tud segíteni, az könnyen pénzhiányhoz vezethet. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: kkv, vállalkozás