Jóváhagyták Svájc földalatti áruszállítási tervét

Jóváhagyták Svájc földalatti áruszállítási tervét
A projekt arra is megoldást nyújtana, hogy elkerüljék az autópályákon és közlekedési utakon kialakuló dugókat, ennek következtében csökkenjen a balesetek száma.

A Cargo Sous Terrain földalatti teherszállításra alkalmas alagutakat tervez, automatizált kiszállító kocsikkal, amelyek 30 kilométer/órás sebességgel szállítják majd az árukat a svájci városok és logisztikai központok között – írja a bitcoinbazis.hu.

A CST lényege, hogy hosszú távú áruszállítást biztosítson a közúti és vasúti hálózatok bővítése nélkül, amelyek már most is tele vannak áruval és utasokkal. A projekt arra is megoldást nyújtana, hogy elkerüljék az autópályákon és közlekedési utakon kialakuló dugókat, ennek következtében csökkenjen a balesetek száma.

Tavaly decemberben fogadta el a svájci parlament a földalatti áruszállításhoz szükséges jogi keretet, a CST projekt augusztus 1-jén indulhat el.

A CST az automatikus szállítórendszerhez hasonló elvet követ. Az alagutakban éjjel-nappal közlekednek majd az automatizált, vezető nélküli szállítójárművek, amelyek képesek automatikusan felvenni és lerakni a rakományokat a kijelölt rámpákról és felvonókról.

A kerekeken közlekedő, indukciós sínekkel ellátott elektromos meghajtású járművek háromvágányú alagutakban közlekednek, állandó, mintegy 30 kilométer/órás sebességgel. Az árukat raklapokon vagy átalakított konténerekben szállítják. A hűtéssel kompatibilis szállítójárműveknek köszönhetően friss és hűtött áruk szállítása is lehetséges.

A költségeket a magánszektor fedezi, azokat 2016-ban még 3,5 milliárd dollárra becsülték, de az összeg azóta emelkedett. A teljes, 500 kilométeres hálózatra vonatkozó számítások szerint most 30-35 milliárd dollárba kerül.

A projekt nem igényel állami támogatást, azt egy több mint 80 részvényesből álló vállalat tartja a kezében. 2045-re tervezik a teljes, 500 kilométeres hálózat befejezését a Bodeni-tó és a Genfi-tó között. A tervezők arra számítanak, hogy a földalatti szállítással akár 40 százalékkal is csökkenhet a nehéz teherautók száma az utakon.

Kép: Pixabay.com

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!