2017. október 06. 14:05E-volution
A világon először repült két, elektromos gép kötelékben.
2050-re Európa légi közlekedésének a kétezres évek adataihoz képest 75 százalékkal kell csökkentenie széndioxid-kibocsátását, annak ellenére, hogy ezen időszak alatt várhatóan megduplázódik a légi forgalom.
A célok továbbá a zajszennyezés 65 százalékos, illetve a nitrogén-oxid kibocsátás 90 százalékos csökkentését is tartalmazzák. Konvencionális technológiákkal, illetve zöld üzemanyagokkal ezek az ambiciózus célkitűzések valószínűleg nem érhetők el.
A kihívások legyőzésének érdekében a Siemens hibrid-elektromos hajtásrendszerek kutatásfejlesztésével foglalkozik. A vállalat több partnerrel is szorosan együttműködik annak érdekében, hogy a megalkotott prototípus hajtásrendszereket valós körülmények között repülőgépekben is lehessen tesztelni.
Magnus eFusion
Az eFusion egy, alsószárnyas, kétüléses repülőgép. A magyarországi Magnus Aircraft Zrt. tervezte és gyártotta az eFusion repülőgép vázát, a Siemens pedig kutatás-fejlesztési tevékenységének eredményeként létrehozott hozzá egy könnyű és ultrakönnyű sportrepülők kategóriájára optimalizált hajtásrendszert - beleértve az akkumulátoros energiatároló rendszert is. Az eFusion alap műrepülő tulajdonságokkal rendelkezik és alkalmas pilótaoktatási célokra is.
Siemens SP45 elnevezésű elektromos hajtásrendszer
Az SP45 hajtásrendszer az eFusion repülőgépben több mint 180 órányi repülési teszt alatt bizonyított. A repülésekhez szükséges energiát a Siemens akkumulátoros rendszere biztosította. A kompakt és megbízható kialakítás egyszerű kezelhetőséget és alacsony karbantartási igényt eredményez, valamint emisszió- mentes működést tesz lehetővé.
A Magnus nemrég egy második repülőgépet is felszerelt az SP45 elektromos hajtásrendszerrel. Ezáltal még több tesztelési lehetőség nyílik az új hajtásrendszer vizsgálataira, amely ismételten bizonyítja, hogy a Siemens megbízható partner az elektromos repülőgép-fejlesztés területén.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
E-volution