Crystal Nails, a magyar sikertörténet - interjú

Crystal Nails, a magyar sikertörténet - interjú
Statikus mérnökből lett a műköröm alapanyagok vezető gyártója és forgalmazója a ma már milliárdos Jákob Zoltán. Mint mondja, a folyamatos innováció, a trend-, és konkurencia figyelés a szépségipar alfája és ómegája.

- A Bács-Kiskun megyei Hartán született. Hogy lesz egy 5000 fős kis falucskából valaki az egyik leggazdagabb magyar? Esetleg jómódú családból származik?

- Nem különösebben, de nem voltunk szegények. Harta egy sváb falu, itt mindenki szorgalmas, de az én szüleim még ezen felül is szorgalmasak voltak. Munkájuk mellett a mezőgazdaságban tevékenykedtek. Mi is, a bátyámmal, be voltunk fogva, paprikát, szőlőt szedtünk, szüreteltünk.

- Jó tanuló volt?
- Míg a bátyám nagyon szorgalmas négy diplomája is van már, én nem voltam ennyire rendes, de mindig jó fejű voltam. Matematika versenyeket nyertem már általános-, majd Baján középiskolásként is. Így egyértelmű volt, hogy feljövök Budapestre, a Műszaki Egyetemre.

- Rossz vagy jó gyerek volt?
- Zsivány voltam, de nem a szó rossz értelmében. Visszabeszéltem, védtem az igazamat, mindig berendelt az igazgató, de a matematika tanár, aki nagyon kedvelt, általában kihúzott a csőből. Az egyetemen már más volt a helyzet. Talán köszönhetően a szobatársamnak, aki nagyon szorgalmas gyerek volt, de ebben az időben már én is rendesen tanultam. Köztársasági ösztöndíjas lettem, és egy építőipari céggel is kötöttem egy ösztöndíjat, hogy a diploma megszerzése után hozzájuk megyek dolgozni.

- Ez végül miért nem történt meg?
- Statikus mérnökként végeztem, s a cég, akivel korábban leszerződtem, kevesebb kezdő fizetést kínált, mint, ami a két ösztöndíjból összejött nekem.  Egy darabig ott dolgoztam, rövid időn belül azonban úgy döntöttem vállalkozó leszek.

- Mire vállalkozott?
- Mesterembereket fogadtam és felújításokat vállaltam. Eleinte lakásokat csináltunk, majd egyre több és több megrendelésünk lett, végül irodaépületeken, sőt a 4-es Metrón is dolgoztunk.

- Ez csak az ön vállalkozása volt?
- Igen, sose volt társam, most sincs. Mindig minden vállalkozásom 100 százalékban az én tulajdonom.

- Hogy kerül bele végül mérnökként a műköröm szakmába?
- Akkoriban váltam el az első fiam édesanyjától, úgy éreztem a munkámban is váltanom kell. Kapóra jött a testvérem egy cseh ismerőse, aki javasolta, hogy az általa forgalmazott műköröm termékeket adjam el Magyarországon. Azt sem tudtam mi a műköröm, de belevágtam.

- Rögtön kiderült, hogy ez egy kincsesbánya?
- Dehogy, sőt az derült ki, hogy nem tudunk jól együttműködni a cseh vállalkozóval. Magam próbáltam meg behozni termékeket Hollandiából, de még ez sem hozta meg a várt sikert.

- Akkor miért nem hagyta abba?
- Nagyon tetszett. Annyira más világ volt, mint az építőipar, ahol hidegben, hóban, fagyban kell dolgozni, instruálni a kőműveseket, a többi munkást. Elbűvölt a szépségipar, ahol annyi minden más volt. Szép, ápolt emberekkel, nőkkel vagy körülvéve, minden arról szól, hogy legyünk igényesek, érezzük jól magunkat. Szóval erőltettem a dolgot.

- Mikor kezdett el csordogálni a pénz?
- Behoztam egy amerikai márkát, amely már kapósabb lett. De az is kiderült számomra, hogy ott sem fejlesztenek eléggé, ezt ennél jobban is lehetne csinálni. Ezért megalapítottam a saját márkámat a Crystal Nails-t, s egy amerikai vegyésszel összeállva fejlesztettünk néhány igazán sikeres terméket.

- Mit jelent az ön szakmájában az innováció?
- A szépségipar folyamatosan fejlődik, megújul. Szezononként, évszakonként új színek, új dizájn jön, amely a műkörmök tekintetében is meghatározza a trendeket. Korábban, amíg mi be nem léptünk a piacra, ezen a területen nem volt ennyire állandó a megújulás, a fejlesztés. A kezdetben gyakorlatilag berobbantunk a műkörmös szakmába, mert egy csomó újdonságot találtunk ki. Ebben sokat segített, hogy mérnök vagyok, és a vegyészmérnök kollegával együtt több olyan dolgot alkalmaztunk ezen a területen, amelyet más iparágból vettünk át. Például még a fogorvosommal is konzultáltam a kötőanyagokról, a porcelán viselkedéséről, hiszen a fogprotézisek is porcelánból vannak. Rájöttem arra, hogy a többiek nem használják ki azt a lehetőséget, amely ebben az üzletágban van.

- Hol tart most a Crystal Nails?
- Ma már közel 30 országba exportálunk, túlzás nélkül állíthatom, hogy a világon az egyik meghatározó cég mi vagyunk. Nekünk nem kell keresgélnünk a partnereinket, hanem ők keresnek minket, hogy szívesen együttműködnének velünk. A polimerkémia folyamatosan fejlődik, újabb és újabb anyagok jönnek, mi pedig minden lehetőséget kihasználunk. Forgalmunk folyamatosan nő, évente általában 20-30 százalékkal, idén hétmilliárd körül lesz, amelyből két milliárdos a nyereségtartalom.

- Mennyien dolgoznak ma önnél?
- Kétszáz dolgozóm van, mindenki be van jelentve, és a vásárlásokról is mindig, mindenkinek adunk számlát. Talán az egyik legnagyobb adófizető én vagyok az országban. Nálam dolgoznak az országban a legjobb műköröm oktatók. S ma már én szervezem a legnagyobb szakmai konferenciákat is. Ezen évente négyszer 2-3000 ember vesz részt, túlzás nélkül állíthatom, tolonganak a vendégek. Ilyeneket szervezünk már külföldön és a vidéki városokban is.

- A külföld meghódítása mennyire volt nehéz?
- Amikor már megvolt a Crystal Nails, láttam, hogy ezt jobban tudom csinálni, mint a többiek. Elkezdtünk versenyekre járni. Minden országot laposra vertünk, és felfigyeltek ránk. Túlzás nélkül állíthatom, hogy Olaszországban is elképedve látták, hogy a hazai lányok a mi alapanyagainkkal mikre képesek. Így egyik megrendelés hozza a másikat, országról, országra haladunk.

- A műkörömben melyik ország a legjobb?
- Az oroszok sokat invesztálnak ebbe, sok hölgy hord műkörmöt, de ez már a mi izlésünknek talán túl giccses. Hozzáteszem, hogy a szuper oroszokat is megvertük a londoni versenyen. Minket már nemzetközi szinten is jegyeznek, választékban és abban a hatásban, amit körömmel el lehet érni, meghatározóak vagyunk. Most a Távol-Keletre összpontosítunk. Dél-Korea és Japán komoly felvevőpiacunk lehet a közeljövőben.

- Mitől jobb ön, mint a versenytársai?
- Nem másolok sosem. Mindig újat találok ki, saját vegyészeim, fejlesztőim vannak. Nem engedem leülni a csapatot. A szépségipar lényege, hogy mindenki az újat és a trendit keresi, és ezt tőlem megkapja.

- Ahhoz mit szól, ha önt másolják?
- Eleinte rendkívüli módon idegesített. Mérnöki munkával lerajzoltam egy sablont, kihoztuk, megcsináltuk, megvoltak a rétegek, Amerikában legyártották, erre valaki lemásolja, megcsináltatja Kínában, és rányomja a saját logóját. Még újságba is betettem, hogy ez az eredeti, ez a hamis, ne válasszák a rosszabbat. De már nem foglalkozom vele, mert az idő engem igazol. A vevők úgy is rájönnek, hogy teljesen más a kettő.

- Mennyire használja a digitális lehetőségeket?
- Nagyon erősek vagyunk online, külön csapatom dolgozik rajta. Mobilapplikációink, saját programjaink, vállalati csomagjaink vannak, amellyel figyeljük a vásárlásokat, kezeljük az egész rendszert. Folyamatosan monitorozzuk, milyen színek mennek, mit kell még behozni, mit kell kivonni a forgalomból, mert csökken a népszerűsége. Természetesen a facebookon, és más közösségi portálokon is ott vagyunk, van weblapunk és minden, ami ezzel jár. Csapatot, közösséget építünk. De hírleveleket is rendszeresen küldünk a legjobb vásárolóinknak.

- Televízióban megéri hirdetni?
- Nem az eladás miatt éri meg. Főleg nem nekünk, hiszen mi egy szakipari terméket forgalmazunk. A televízióban nagy a meddő szórás. A tévé a lakosságnak szól, ezzel brandet építünk, hogy tudják, létezünk, vagyunk. A Trendmánia műsorban szoktunk rendszeresen, hetente, kéthetente szerepelni, ennyi pont elég.

- Újságokban hirdet?
- Régen használtam a körmös újságokat, de ma már saját szaklapom van, a negyedévente megjelenő Újdonság katalógus. Ebben az új termékek, trendek, step by step-pek vannak. Évente egyszer van egy nagy katalógusunk is, abban aztán tényleg minden benne van.

- Már kiszállt a napi munkából?
- Igen, átadtam ezt a szakembereknek. De mindig megnézem, milyen munka folyik, és mindig ötletelek is. Azt hiszem, jót tesz egy kívülálló szeme minden fejlesztésnek. Emellett a rendezvényeinken általában ott vagyok, ha tehetem a vidékieken is.

- Önt még mi motiválja?
- Az újdonság. Most belekezdtem egy ingatlanfejlesztésbe a XI. kerületben. Egy több mint 750 lakásos lakóparkot építünk fel. Visszatértem a kezdetekhez, csak lényegesen nagyobban. Érdekel az egész, valami jót, újat szeretnék csinálni. Sikerülni fog.

- Hogyan tájékozódik, mit olvas?
- Telefonfüggő vagyok. A híroldalakat és youtube-ot nézegetem. Míg az előbbit a tájékozódásra, utóbbit szórakozásra használom. Zenei videókat, sportautós felvételeket nézek, de sokszor lejátszok műkörmös step by step-eket is. Végül is ez is a szakmám.

BEMUTATKOZÁS (forrás: www.zoltanjakob.com)


BIO
Jákob Zoltán üzletember: a Jacobs Holding Zrt. egyszemélyes tulajdonos-vezérigazgatója, a cégcsoport szépségipari- és ingatlanberuházói leányvállalatainak irányítója. Számos nemzetközi szépségipari brand megalkotója, termékfejlesztő mérnöke, trend-settere: Crystal Nails, LuXLash, Elite Körmösakadémia,... RTL klub Trendmánia műsorának szépségszakértője (2010-es indulás óta).
Miss World Hungary zsűritag (2011-től, TV2, MTV1, Duna TV) Világutazó-felfedező: szépségipari kiállítások, marketing kreációk, fotózás és építészeti témákban. Építőipari beruházó/ingatlan fejlesztő.

TANULMÁNYOK
Jákob Zoltán Bács-Kiskun megyében született, Baján járt gimnáziumba, ahonnan matematika versenyek győzteseként egyértelműen a Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetemre vezetett az útja.
Kivételes tanulmányi eredményei miatt Köztársasági Ösztöndíjban részesült.

KARRIER
Mérnöki munkáját kezdetben építésvezetőként, később saját vállalkozásban, majd építésügyi szakértőként is folytatta. Az építészetből merített szépérzékét és kreativitását 2003-tól a szépségiparban is elkezdte kamatoztatni; ekkor indult a Crystal Nails brand, melyet az ő irányításával, az általa választott legjobb európai oktatók tesztjei alapján gyártottak amerikai nyersanyagokból, és ami ma már az egyik legnagyobb nail innovátor-ként és trend setter-ként ismert világmárkává nőtte ki magát.
Ezután alakult az Elite Cosmetix (ma a legnagyobb magyar szépipari gyártó-forgalmazó cég); majd sorra további brandek születtek Jákob Zoltán keze nyomán.


Jákob Zoltán - Crystal Nails


Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Kamasz Melinda

Kamasz Melinda, a növekedés.hu gazdasági site alapító-főszerkesztője. A Figyelő gazdasági hetilap főszerkesztő-helyettese volt hét évig, a Világgazdaság gazdasági napilap főszerkesztő-helyettese volt 13 évig. A Fellegi …