
A Forbes-ben olvastam egy cikket, ami komoly kérdéseket vetett fel bennem is a Big Datával kapcsolatban.
A Google hirdetéseket targettál egyre pontosabban szokásainkat elemezve. A Facebook meglepően releváns hirdetéseket fűz a hírfolyamomba. Az Amazon szabadalmaztatott egy olyan technológiát, amellyel a megrendelés előtt elindíthatja az értékesítés folyamatát.
Meddig mehet a Big Data? Vannak-e határok, amikor már nem szeretnénk többet mutatni magunkból? Egyre fontosabb kérdéseket feszegetnek a technológia szakértői, rajongói és ellenzői.
A Big Datáról sokan azt sem tudják, hogy pontosan meddig mehet el, mikor sért személyiségi jogokat és mikor bosszantja fel a felhasználót. Az adatainkból generált riportok elemzése mikor sérti meg azokat a határokat, amit a felhasználó már bizalmatlanul fogad.
Ajánlórendszerek, webshopok, apróhirdetési oldalak, keresők és közösségi oldalak mindegyike az adatainkra, szokásainkra kíváncsi. A határt magunknak kell meghúznunk, mielőtt semmilyen titkunk sem marad a nagyvállalatok előtt. Tartsunk meg valamennyit a titkainkból és óvatosan kezeljük bizalmas adatainkat az interneten, mert azok illetéktelenek kezében eladható információvá válnak.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!