A karantén a gamerek mennyországa - vagy mégsem?

A karantén a gamerek mennyországa - vagy mégsem?
2020 tavaszán a Neticle folyamatosan kutatott több, a COVID-19 járványhoz kötődő témát az interneten. Kíváncsiak voltak rá, hogy a piac különböző területeire hogyan hatott a váratlan szituáció, különösen az online- és a kiskereskedelem, a marketing, és az e-sportok kerültek fókuszba. Némely ágazat remekül alkalmazkodott, mások kevésbé, de egyértelműen kiderült, hogy a digitalizáció folyamata szinte semmilyen üzlet vagy vállalkozás számára nem elkerülhető többé. Cikksorozatunkban a kutatások fő tanulságait mutatjuk be.

Sokak számára az extra otthon töltött idő egyet jelentett az online játékokkal, ezért a Neticle az év első három hónapjában az e-sportok, a Twitch és az IEM Katowice e-sportverseny online említéseit is megnézte a lengyel interneten. Nem meglepő módon az említésszámok itt is növekedtek, és különösen jól látható a végül online térbe áthelyezett rendezvény dátuma körüli csúcs.

Márciusban és az IEM Katowice alatt több említés született

A nézők utolsó pillanatban történt kizárása az arénából vegyesen egyetértést és tüntetéseket, az interneten pedig szuper magas elérést eredményezett. Ez február 27-én például konkrétan több mint 7 millió főt jelentett potenciálisan, de az e-sport kifejezés is napi 3 millió emberhez eljuthatott ebben az időszakban.

Mindeközben Romániában a különböző konzolok helyzetével, megítélésével is foglalkoztak a Neticle-nél, ám itt a fő tanulság az volt, hogy azokról csak akkor beszéltek a szokásosnál többet a netezők, amikor valamilyen újítás megjelent, önmagában a járvány hatására nem. Másrészről szintén Romániában elképesztően népszerű lett az online továbbképzés különböző kurzusok és webinárok formájában, amellett, hogy az iskolai oktatás is online folyt ekkor.

Ha valaki webinárt vagy online kurzust akart tartani, ekkor volt itt az ideje

A kurzusokkal kapcsolatos tartalmak naponta legalább 2 millió felhasználót is elérhettek, ám ez a szám néhány nap erejéig a háromszorosa is lehetett ennek. Március közepétől pedig már az ebookok említésszáma is egyértelműen megemelkedett, még ha nem is ugyanolyan mértékben, mint ahogy azt a kurzusoknál láthattuk.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Neticle

A Neticle vállalati szövegelemző megoldásokkal segíti az IT, kutatás és marketing részlegeket. Termékei az intelligens médiafigyelésre és médiaelemzésre épülő Media Intelligence, a vásárlói és egyéb …