A digitális jelenlét és a kereskedelmi teljesítmény között komoly összefüggés van

A digitális jelenlét és a kereskedelmi teljesítmény között komoly összefüggés van
Az Econsultancy és Decibel piackutató cégek által készített, és nemrégiben publikált kutatás szerint komoly összefüggés mutatható ki az egyes cégek valós kereskedelmi teljesítménye és a felhasználóinak digitális élménye között.

A The State of Digital Experience and Conversion in 2021 report az idén februári felmérés eredményeit a még 2019 végén, a koronavírus-járvány kitörése előtt készült korábbi felmérés eredményeivel hasonlították össze - írja a Marketinmorzsák. A meglehetősen szofisztikált technikákra épülő kutatás során 300 angol és amerikai cég tevékenységét vizsgálták 2021 februárjában, és a szokásos kvantitatív vezetői interjúkon túl a felmérésben szereplő vállalatok teljes onlinemarketing-jelenlétét és kereskedelmi teljesítményét is összevetették.

A digitális megjelenés mint a növekedés hajtóereje

A Covid-19 megjelenése számos, korábban is jól látható trend berobbanásának ágyazott meg, a vásárlók online csatornák felé kényszerülése pedig sok területen évekkel gyorsította fel a már meglévő folyamatokat. A digitális vásárlási márkaélmény jelentősége pedig ennek köszönhetően még inkább előtérbe került.

A vásárlókkal való online interakció optimalizálása új lökést kapott, hiszen a megnövekedett igényeket kiszolgálni csak megfelelően optimalizált csatornákon volt lehetséges. Egy weboldal vagy applikáció bedőlése a pandémia idején komoly kereskedelmi károkat okozhatott egy-egy márkának – nem véletlen, hogy a folyamatos online elérhetőséget a megkérdezettek 49 százaléka gondolta kulcsfontosságúnak kereskedelmi szempontból.

Az online megjelenés másik legfontosabb témájának az ügyvezetők a konverziókat, azaz eladásokat nevezték meg: jelentősen emelkedett 2019-hez képes azok aránya, akik kritikusnak gondolták a konverzió növelését a kereskedelmi siker szempontjából. Míg 2019-ben csupán 33 százalékuk gondolta kritikus mérőszámnak a konverziót egy-egy webshop esetében, addig idén már 43 százalék gondolta így, míg az applikációknál a két évvel ezelőtti 37 százalék helyett már 47 százalék nevezte elsőrendű fontosságúnak a konverziós arányt.

A hosszútávú stratégia hiánya

A kutatás szerint minden vállalkozás törekszik arra, hogy hosszútávú üzleti stratégiával készüljön a nem túl közeli jövőre, az online területen azonban olyan gyorsan változnak a fogyasztói elvárások és igények, hogy nagyon nehéz hosszútávú stratégiát kidolgozni.

Mint azt a lenti ábra is jól illusztrálja, a stratégiai tervezés az utóbbi időben meglehetősen háttérbe szorult, és a vállalkozások leginkább tűzoltás-üzemmódban próbálnak megfelelni az egyre változó vevői igényeknek. Az egy évvel ezelőtti 41 százalék helyett idén mindössze a vállalatok vezetőinek 35 százaléka tartotta a legfontosabb prioritásnak az üzleti stratégia megtervezését.

Ez persze tökéletesen érthető a tavalyi, meglehetősen kaotikus év fényében, és utólag sokkal egyértelműbb, hogy miért a rövid távú, taktikai jellegű optimalizáció volt jellemző a vállalatokra. A teljes cik itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!