A Linkedin tulajdonképpen nem igazi közösségi oldal, inkább használjuk munkára, információ szerzésre és szakmai kapcsolatok megszerzésére. A mintegy 200 milliós felhasználói tábor mostanra egyértelműen profilozható, kereshető, fejvadászok számára rendkívül értékes vadászterület, de sokan egyáltalán nem használják ki a benne rejlő számtalan lehetőséget.
A Linkedin csoportok a marketingesek számára jelenthet kutatási területet. Kiváló visszajelzéseket szerezhetünk a csoportokban feltehető "kérdőívekre", ha a csoportunk tagjai kellőképpen jól reprezentálják a célcsoportunkat.
A Linkedin felhasználók meglehetősen sok időt töltenek szakmai kapcsolatok építésével. (Azt hiszem 2034 ismerősöm többsége nem azért jelölt vissza mert személyesen ismer, hanem mert egy hatalmas "telefonkönyvként" rendszerezhetővé, átláthatóvá vált a jól definiált a tanácsadói szerepem.) Az emberek megoldáskat keresnek a problémáikra, a problémákat specialistákra bízzák legszívesebben, a szakértők a Linkedinen találhatók meg a legkönnyebben.
Amióta létezik az oldal jelentősen megnőttek a távoli kapcsolatok felépülésének a lehetőségei. Hetente keresnek meg Amerikából vagy a világ más tájáról kérdéssel. Talán a legmulatságosabb, hogy az amerikai elnöktől összesen 3 kapcsolatnyira vagyok. A híres Guy Kawasakitól összesen 2 kapcsolatnyira kerültem, a közös ismerősömet akár meg is kérhetném, hogy mutasson be. Itt ugyanis ez nem lehetetlen. Egy térben, adatbázisban lehetsz a világ legfontosabb embereivel és ha megfelelően lavírozol első kézből kaphatsz információt a gazdasági, marketing, vagy a startup kérdésekben.
A Linkedin nem állás kereső oldal, bár sokan tekintenek így rá. Egy lehetőség, hogy közel kerülj a világhoz, megszólíts olyanokat személyesen, akiknek eddig csak az előadásain ültél, könyvét olvastad. Érdemes kihasználni ezért az oldal szolgáltatásait.
A Forbes cikk részletei itt érhetők el.
Via: PowerFormula for Linkedin Success
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!