Trükköznek a zöld kifejezésekkel a webáruházak a GVH szerint

Trükköznek a zöld kifejezésekkel a webáruházak a GVH szerint
Egy friss átfogó vizsgálat szerint sokszor teljesen követhetetlen, mire értik a környezettudatos vagy zöld kifejezéseket egyes termékeknél.

A Gazdasági Versenyhivatal 2022 novemberében kezdett piacelemzésében arra jutott, hogy komoly eltérések vannak a reklámüzenetek fenntarthatósági (vagyis zöld) reklámüzeneteinek valódi értelme, és a fogyasztók értelmezése között: a kutatás szerint gyakoriak az általános állítások egy-egy termékről (környezettudatos vagy zöld), de ezeknek az állításoknak nem érhetők el az alátámasztása a honlapokon, vagy csak nagyon hosszas keresgélés után lehet őket megtalálni.

Néha a magyarázatot már csak angolul juttatják el a fogyasztóhoz, és szintén gyakran van rá példa, hogy a környezet védelme érdekében tett lépések a vállalkozás üzletpolitikájának leírásának tűnnek, nem pedig a termékre vonatkozó, pontosan alátámasztott leírásként. Egyes cégek konkrétumok nélkül, nem ellenőrizhető módon próbálják alátámasztani a fenntarthatósági törekvéseiket (például „vásárlásával hozzájárul környezetvédelmi céljaink megvalósításához”).

A cikk teljes tartalma a Média1 oldalán olvasható el.

 

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!