Nem csoda hát, hogy az e-kereskedelemmel kapcsolatos valamennyi hír és elemzés komoly médiafigyelmet kap. A kiemelt fogyasztói érdeklődés miatt szinte hetente érkezik újabb kutatás arról, hogy mennyit nőtt vagy éppen esett az elmúlt időszakban az értékesítések száma, ugyanakkor ezek mögött gyakran ismeretlen, megkérdőjelezhető módszertan áll, egyes esetekben pedig az eredmények kifejezetten egy-egy piaci szereplő marketing céljait szolgálják. Ennek következtében döntött úgy a szektort összefogó szakmai szervezet, az Ecommerce Hungary, hogy auditálási rendszert indít a területet érintő kutatásokra és adatalapú kommunikációra vonatkotóan.
„Az Ecommerce Hungary Egyesület létrehozza az ECH Piackutatói Partner Programot. A programban a feltételeknek megfelelő partnerek, piackutató vállalkozások egyes kutatásai kaphatják meg a “ECH Approved” logót és használhatják azt a konkrét kutatás kommunikációjában. – mondja Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary Nagyvállalati Tagozatának vezetője - A támogatásunkhoz négy feltételnek kell megfelelni: a program partnerei független piackutató vállalkozások lehetnek, a kutatóknak az e-kereskedelmi szektor egészét kell rendszereresen mérniük, elemezniük, a partnereknek legalább 5 éves tapasztalattal kell rendelkezniük a e-kereskedelem teljeskörű felmérésében, valamint az Ecommerce Hungary elnöksége rendelkezésére kell bocsátaniuk a kutatásuk módszertanát is. Célunk, hogy az átlagos olvasó hiteles információkkal találkozzon, ezzel erősítve a bizalmat az online vásárlás iránt.”
A március óta indult programban már két partner kutatásait hitelesítette az ECH: a GKID (korábbi nevén GKI Digital) 2022 márciusában publikált anyagát, illetve a Reacty Digital új kutatását, melyet az Ecommerce Hungary e-kereskedelmi konferenciáján ismertetnek majd, május 24-én.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!