Kiemelkedő növekedés várható a következő 5 évben az online élelmiszerpiacokon. Az angol IGD kutatása szerint a 10 legnagyobb online élelmiszerpiac bővülése 2023-ig 227 milliárd dollár értékű lesz. Ezt azt jelenti, hogy ezen piacok értéke a 2,5-szeresére nő, azaz csak a növekmény lesz másfélszer akkora, mint amennyi jelenleg a teljes piac értéke. A TOP10-ben Európából 4, Ázsiából pedig 3 ország tud pozíciót szerezni - írja a kosarertek.hu.
A kereskedelem legdinamikusabban bővülő ága kétségkívül az e-kereskedelem, ezt látjuk az elmúlt években is, és nincs olyan előrejelzés, amely ne valamilyen kiemelkedő növekedést jelezne előre a következő évekre is. Ezen belül pedig kiemelten jól teljesít a növekedésben a volumenében egyelőre nem olyan erős élelmiszerpiaci szegmens. A 10 legnagyobb online élelmiszerpiac – mai sorrendben: Kína, Japán, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Dél-Korea, Ausztrália, Németország, Spanyolország és Kanada – a következő öt évre, 2023-ig előrejelzett átlagos növekedési üteme 20,4%-os lesz, azaz két és félszer nagyobb lesz a piac a mainál. Értékben ez azt jelenti, hogy ebben a 10 országban az online élelmiszerpiac 147,9 milliárd dollárról 374,9 milliárd dollárra nő.
Az IGD kutatása szerint az internetes élelmiszerboltok piacának növekedését egyrészt a gyorsan változó vásárlói elvárások, másrészt az izgalmas technológiai újítások segítik. A fogyasztók egyre tudatosabban döntenek, gyorsan változnak az elvárásaik az árakat, a minőséget, a választás lehetőségét, a kényelmet, a gyorsaságot, a személyre szabhatóságot, az egészséget, az információval ellátottságot és a döntés szabadságát illetően, és az online csatorna jó helyzetben van ahhoz, hogy ezekhez az igényekhez alkalmazkodjon, ezeket kielégítse. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!