A Vatera idén tudatosan helyezte át a hangsúlyt a fenntarthatóságra, és rendezett Black Friday helyett Green Fridayt. A kampány fő üzenete a felhasználók körében is átment, hiszen a zöld pénteki akcióban eladott több mint 14 ezer termék 67 százaléka (csaknem 9500 tétel) second-hand árucikk volt, míg az új termékek az eladások kicsivel több mint egyharmadát tették ki.
A Vaterán regisztrált eladók maguk dönthettek arról, hogy mely termékeket akciózzák le, és 10 és 70 százalék között milyen mértékű kedvezményt biztosítanak ezekre a Green Friday alatt., de a kampány részeként kiemelésre kerülnek az ingyen elvihető és az alkudható termékek, illetve 1 forintról induló ajánlatok is.
A legdrágább eladott zöld pénteki tétel egy 1948-ból származó, szűk körben kiosztott Kossuth-érdemrend csillaga volt, amely több mint 957 ezer forintot ért megvásárlójának. A második legnagyobb összeget - több mint 750 ezer forintot - egy 1922-es Magyar Érdemrend Lovagkeresztjének díszdobozos példányáért fizették ki. A harmadik legnagyobb összeget egy 1926-ban nyomott húszpengős bankóért adta meg egy vásárló - akinek közel 520 ezer forintot ért meg a műtárgy.
A régiségek mellett különböző iPhone 13 Pro és iPhone 14 Pro okostelefonok, egy 1946-os állami kitüntetés, illetve egy 18 karátos arannyal borított antik svájci karóra működőképes példánya is megtalálható a tíz legdrágább zöld pénteken eladott termék között.
A Vatera Green Friday legnépszerűbb termékkategóriái az eladott darabszámok alapján
Numizmatika - pénzérmék, bankjegyek
Filatélia, bélyegek
DVD-filmek
Női, férfi ruházat
LEGO játékok
Zenei CD-k
Kitüntetések, jelvények
Képeslapok
A Vatera négyszintű biztonsági rendszere egyaránt védi az eladókat és a vásárlókat a csalóktól, így a piactéren gyakorlatilag ugyanolyan biztonságos vásárolni, mint egy hagyományos internetes áruházban.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!