Kamuértékelések miatt perel a Facebook

Kamuértékelések miatt perel a Facebook
A Facebook beperelt egy céget, akik pozitív értékelések hamisítására szakosodtak. Ez az első alkalom, hogy a kamuértékelések eladóit büntetik.

Egyre több olyan cég tűnik fel a piacon, mely kifejezetten arra szakosodik, hogy kamuajánlásokkal és pozitív értékelésekkel felpörgesse ügyfelei boltját. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy álprofilokon keresztül hamis pozitív véleményeket gyártanak. Ilyen például a Chad Taylor Cowan által vezetett „Customer Feedback Score Solutions”, melyet a Meta most a kamuajánlások árusítása miatt perelt be - írja a Social Media Today.

A Meta mostanra egyre szigorúbb szűrőket alkalmaz. Egyes felhasználók például kérdőívet kapnak, miután rákattintottak egy hirdetésre, de azt is nyomon követik, hogy mik a tapasztalatok, ha valaki a Facebook-hirdetéstől eljut a rendelésig. Vizsgálják, hogy milyen volt a termék minősége, időben érkezett-e a csomag, hogy zajlott az ügyintézés. Ha túl sok negatív visszajelzést tapasztalnak, akkor a vállalkozás bizony szankciókra számíthat: nem hirdethet vagy eltávolítják a platformról.

Ezeket a szabályokat próbálják kamuprofilokkal kijátszani az olyan cégek, mint a most beperelt vállalkozás.

A per mindenesetre nagy előrelépést jelent, hiszen ez az első alkalom, hogy a Meta kifejezetten a hamis értkeléseket pénzért árusító eladókat célozza meg.

(Forrás: marketingmorzsak.hu)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!