A piacvezető, havonta 2,6 millió látogatót fogadó Jófogás a GKI Digitallal közösen tekinti át, hogy a járványhelyzet miatt felgyorsulva változó felhasználói igények milyen hatással voltak az e-kereskedelmi szereplők üzleti megoldásaira, a kapcsolódó logisztikai folyamatokra és a legnépszerűbb termékkategóriákra - írja a Kosárérték.
A GKI Digital adatai szerint a magyarok 2020 április, május és június során mintegy bruttó 188 milliárd forint értékben vásároltak belföldön online, ami 34%-kal magasabb 2019 hasonló időszakához képest – egyben pedig a legnagyobb bővülés az elmúlt 5 év során. Az év második negyedévében szinte minden termékkategória online forgalma nagyot nőtt. A piac egészét tekintve azonban az online élelmiszerrendelés és a műszaki cikkek piaca, a DIY (otthon-kert-barkács) és a kisállat szegmens, valamint a sportszerek és kiegészítők piaca bővült a leglátványosabban.
Míg az első két kategória bővülése részben a karantén, az otthoni munkavégzés és a digitális oktatás szülte többletigényekből fakad, addig az utóbbi szegmensek forgalomtöbblete már inkább extra, nem tervezett költések és a járványhelyzet miatt megváltozott életvitel eredménye.
A teljes cikk itt olvasható...
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!