2016. június 14. 16:10E-kereskedelem
A hazai internetes vásárlók többsége 40-43 inches tévét vett, 100 ezer forint körüli áron a foci EB előtt - az Olcsóbbat.hu a Labdarugó EB előtti vásárlási szokásokat elemezte.
A magyar internetezők éveken át jellemzően a vásárlás előtt tájékozódtak az interneten a készülékek tulajdonságairól, majd egyre inkább az árakat is ott hasonlították össze. Mára egyre általánosabb, hogy ár-összehasonlítás után az interneten rendelik meg a kinézett terméket, így elkerülhetik a dugókat, sorbaállást, cipekedést.
A foci EB előtti hetekben a kereslet a TV-k iránt május 28-án ugrott meg az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldalon, a legnagyobb érdeklődés június 2-án, azaz egy bő héttel a játékok előtt volt. A hazai vásárlók több mint ezer típus között választhatnak az online boltokban. Az ár-összehasonlító adatai szerint 10 ezertől közel 7 millió forintig terjednek az árak. A webáruházakban akár a tíz centistől egészen kétméteres képátlóig mindenféle készülék elérhető.
Bár külföldön az EB előtt drasztikusan megugrott a kereslet a 4K-s készülékek iránt, itthon a vásárlók csupán ötöde keresi kifejezetten az ilyen tévéket, a többség még megelégszik a FullHD technológiával.
A hazai online vásárlók közül a legtöbben 40-43 inch közötti képátlós TV-ket kerestek az elmúlt időszakban. A legnépszerűbb márkák az LG, a Samsung és a Sony voltak a bajnokság előtt. A toplistán végzett készülékek jellemzően 80-170 ezer forint közötti áron kaphatóak, de a legkeresettebb TV már 100 ezer forint alatti áron is elérhető az interneten.
Az Olcsóbbat.hu elemzői szerint az ilyenkor hirtelen megugró kereslet nem fogja éves szinten érdemben növelni a TV készülékek eladási adatait. A hazai vásárlókra inkább az jellemző, hogy ha tehetik, erre az időszakra időzítik az amúgy is az idei évre tervezett vásárlást. A magyar internetes vásárlók a TV készülékek mellett ezekben a hetekben a táblagépeket, okostelefonokat és okosórákat kerestek leginkább.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
E-kereskedelem