Hogyan értékesítsünk Instagramon 2021-ben?

Hogyan értékesítsünk Instagramon 2021-ben?
Az Instagram felhasználási módjainak listája évről évre bővül. Amíg nemrég “csak” egy közösségi képfeltöltő platform volt, amivel mások és a saját szórakoztatásunkra felraktuk, hogy mit ettünk ebédre, ma már reklámozhatunk, eladhatunk, vásárolhatunk – akár egy webshopon.

Nem véletlen, hogy egyre több márkának készül saját Instagram profilja – de nem csak “tessék-lássék” módra, plusz egy linkkel a weboldal social media szekciójában - írja a Kosárérték. Sőt! Ma már elképesztően profi Instagram oldallal lehet találkozni, amelyeket meglátogatva az embernek az az érzése támad, hogy itt bűn lenne nem vásárolni, annyira egyszerű. Az Instagram eladás nagy előnye, hogy a platformra nem kell odacsábítani az embereket, hiszen az alkalmazásnak számos, napi szinten visszatérő használója van. A feladat innentől kezdve “csupán” annyi, hogy a saját oldalunkra tereljük a célcsoportunk tagjait.

A másik nagy előnye ennek az applikációnak, hogy rengeteg, e-kereskedelmi célból (is) használható funkció található egy helyen, beépítve. Egy Instagram oldalon láthatunk állandó posztokat, amelyek képekből és azok leírásaiból állnak, és naponta frissíthető történeteket (storykat), amelyek linkkel vagy akár szavazásokkal, közvélemény-kutatásokkal is összeköthetőek. Ezek mellett megnézhetünk hosszabb videókat (IGTV), könnyedén lehet hirdetni, valamint, és az eladás szempontból talán ez a legfontosabb – úgynevezett Instagram boltot lehet létrehozni. Aki pedig követi az adott profilt, annak nem is kell napi szinten felkeresnie, hogy megtalálja az újdonságokat, hiszen onnantól kezdve az Instagram feedjét megnyitva is találkozhat ezekkel. Ezt átgondolva kinek ne érné meg adni egy esélyt az Instagramnak mint e-kereskedelmi felületnek?

Nem egy e-kereskedelmi funkcióról már írtunk korábban. Ebben a cikkben található egy 2021-es összefoglaló az e-kereskedelem és a közösségi média (pl. Instagram) kapcsolatáról, ebben pedig az Instagramot mint értékesítési tölcsér kiépítésére alkalmas felületet mutattuk be. Az alábbiakban élő példán, a MAC Cosmetics Hungary Instagram oldalán keresztül mutatjuk be az e-commerce-t elősegítő funkciókat.

 

“Megvásárolható” tag a posztokon

Kezdjük az alapvetőkkel. A MAC Magyarország Instagram oldalára kattintva azonnal látjuk, hogy mely posztok tartalmaznak megvásárolható termékeket, mivel az ezekhez tartozó index képek fehér bevásárlótáska ikonnal vannak ellátva a jobb felső sarokban. Miután megnyitottunk egy ilyen posztot, a képre egyszer kattintva fel is ugranak a különböző termékek tagjei. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!