Az e-kereskedelem a koronavírus járvány hatására nagy általánosságban globális szárnyalásba kezdett, de az online ruházati kereskedőknél pont ellenkező volt a helyzet 2020 első negyedévében. A Rakuten Intelligence piackutató intézet mintegy 200 amerikai kereskedő bevonásával készült tanulmánya szerint az amerikai piacon komoly visszaesés volt tapasztalható, de minden jel arra utal, hogy ez a szektor is szépen lassan kezd magához térni – írja a digitalcommerce360.com cikke alapján a Kosárérték.
Az Amazon adatait nem tartalmazó kutatás két periódusra vonatkozóan vizsgálta a ruházattal foglalkozó kereskedők forgalmát: a 2019. január 6- április 21-ig terjedő időszak forgalmi eredményeit vetették össze a 2020. január 6. és május 6. között keletkezett adatokkal.
Ezek alapján a 2020-as év elején 16,9 százalékkal volt magasabb a forgalom a bázisidőszakhoz képest. Ezt a növekedési rátát egészen február végéig tudták tartani a ruházati termékekkel foglalkozó kereskedők, azonban március 9-től már 13,6 százalékos csökkenést mutattak az eladási adatok a tavalyi év azonos időszakához képest.
A ruházati eladásokkal szemben az e-commerce szektor ugyanezen időszakban végig közel 50 százalékos forgalomnövekedést regisztrálhatott. A Rakuten számai szerint mintegy 51,9 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolított átlagban az e-commerce a tavalyi év hasonló időszakához képest, a ruházati termékek online forgalma viszont 6,3 százalékkal csökkent.
A teljes cikk a Kosárérték oldalán olvasható.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!