
Csaknem 20 százalékos növekedéssel 360 milliárd forint fölé kúszhatott tavaly az online kiskereskedelmi piac forgalma, idén pedig a várhatóan hasonló mértékű bővüléssel a 430 milliárdot is túlszárnyalhatja – közölte a Világgazdasággal Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója. Kiemelte, hogy a fogyasztói szokásokat jelentősen és gyorsan átalakítja az online vásárlás lehetősége, de a fizikai boltok kora ettől még nem áldozott le.
Milliók vásárolnak online
Tavaly az online vásárlók száma Magyarországon hárommillió fölé emelkedett, de ez nemcsak bővülő forgalmat és erősödő versenyt, hanem nehéz logisztikai feladatot is jelent. Mindez nemcsak a hazai piacon okoz fennakadásokat, hanem a legnagyobb e-kereskedelmi szektorokkal rendelkező országokban, így az Egyesült Államokban és Kínában is, ahol már drónok bevezetésével próbálják enyhíteni a futárszolgálatok leterheltségét. Az Extreme Digital annak érdekében, hogy megtartsa piaci pozícióját, a tervek szerint 2018 második felében elindítja saját futárszolgálatát, ami új lehetőségeket jelent az ügyfelek kiszolgálásában.
Hibrid modell
Az Extreme Digital a hibrid, azaz az internetes és a fizikai boltokat ötvöző modell mellett tette le a voksát. Ennek szellemében építkezik: hamarosan megnyílik első külföldi üzlete Romániában. A cég Magyarország és Románia mellett az osztrák, cseh, szlovák, szlovén és bolgár piacokon már működtet online áruházat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!