Ha webáruházad van, a partnermarketing neked szól

Ha webáruházad van, a partnermarketing neked szól
A partnermarketing e-kereskedelmi szempontból igen költséghatékony üzleti módszer.

Az affiliate vagy partnermarketing egy olyan promóciós és értékesítési módszer, amely összeköti a kereskedőt olyan független forgalmazókkal vagy marketingspecialistákkal, akik teljesítményalapú díjazás fejében növelik eladásait - írja a kosarertek.hu. E-kereskedelmi szempontból igen költséghatékony üzleti módszerről van szó, hiszen a kereskedőnek csak a megvalósult eladások után kell jutalékot fizetnie, minden egyéb költséget a forgalmazó partner vállal. Ezért nevezik ezt a modellt pay-per-sale-nek (PPS) is, az általánosan elterjedt pay-per-click (PPC) mintájára. Magyarul a módszer elnevezésére a marketing-partnerprogram kifejezés is használatos.

Az Amazon 1996 óta üzemeltet ilyen marketing-partnerprogramot. A világ egyik legnagyobb affiliate modelljében a független forgalmazóknak akár 10 százalék jutalékot is fizethet a cég a minősített eladások után. Ez a kifejezés arra utal, hogy a felek megállapodnak abban, mi számít az értékesítés minősített esetének, és a kereskedő csak az ennek a definíciónak megfelelő esetekben fizeti ki a jutalékot. Az Amazon esetében a minősített eladás feltételei elég szigorúak, ezek szerint az értékesítés akkor minősül partnerinek, ha

a vásárló partneri linket követve érkezik a weboldalra,

a linket követve egyetlen munkamenetben vásárolja meg a terméket,

a vevő kifizeti és átveszi a rendelt terméket, valamint

nem küldi azt vissza.


A partneri hirdetések

Az értékesítő partnerek elsődlegesen érdekeltek abban, hogy az eladások növekedjenek, ezért hirdetésekkel igyekeznek minél több minősített értékesítést elérni. A legtöbb program esetében ezek formailag nincsenek szorosan megkötve. Klasszikusan lehetnek PPC-kampányok, bannerek, videomegosztós tartalmak és hirdetések, közösségimédia-posztok és PR tartalom, amelyek közül az értékesítő partnerek saját belátásuk és üzleti stratégiájuk szerint válogatnak. E-kereskedői szempontból tehát az affiliate marketing inkább tekinthető stratégiai módszernek, mint hirdetési csatornának, hiszen a hatékony partner számos különböző csatornát vehet igénybe.

A kereskedőnek meg kell értenie, hogy értékesítő partnerei saját erőforrásaikat használva, saját pénzüket költve kockáztatnak, ezért befektetésük erőteljes megtérülése elemi érdekük. Így hirdetéseiket a lehető leghatékonyabban igyekeznek elhelyezni, amik akár a kereskedő saját promócióival is konkurenciába kerülhetnek. Az ilyen esetekre fel kell készülni és ha lehetséges, az ebből eredő kellemetlenségeket meg kell előzni. A teljes cikk itt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!