Figitális étterem? Lehetséges!

Figitális étterem? Lehetséges!
Hogyan lehet a pandémia hozta változásokat áthidalni egy gasztronómiai vállalkozás esetében, amely korábban – a szektorból adódóan – a vendégek fizikai jelenlétre épített.

A Budapesten már régóta népszerű, egészséges ételeket kínáló fast-casual étteremláncot, a Fruccolát is érzékenyen érintették a vírushelyzetből adódó korlátozások, de a lehető leggyorsabban reagáltak a kialakult helyzetre, hisz’ már a pandémia első szakaszában bevezették figitális ételrendelő szolgáltatásukat - írja a kosárérték.hu, aki Tausz Péterrel, a Fruccola éttermek ügyvezető igazgatójával beszélgettett. A Fruccola Bird lehetővé teszik a vendégeknek, hogy Budapest több pontján okosautomatákból vásárolják meg a Fruccola termékeit – természetesen mindezt a házhozszállítás lehetősége mellett.

Következő lépésként pedig egy innovatív office catering megoldáson dolgoznak, amely segítségével a munkáltatók flexibilis irodai étkezetést biztosíthatnak az iroda és home office között ingázó munkavállalóik számára.

Mikor és miért döntöttetek úgy, hogy a pandémiát övező megszorítások ellen nemcsak a megszokott Woltos és Netpincéres együttműködéseken keresztül szeretnétek felvenni a harcot, hanem saját appot, sőt, okos ételautomata rendszert is fejlesztetek?

Már a pandémia előtt kerestük a lehetőséget, hogy a gasztronómia területén hogyan jelenhetnek meg a smart technology megoldások, milyen új digitalizációra van lehetőség. Arra kerestük a választ, hogyan tudunk minél több iroda és közösségi tér számára egészséges ételeket adni, éttermek megépítése nélkül. Hogyan lehet friss termékeket egyszerre sok helyen elérhetővé tenni? Hogyan tudjuk az emberekben élő képet az ételautomatákról átalakítani? Milyen új technológiai megoldások vannak, amelyeket együttesen alkalmazva valódi innovációt hozhatunk létre?

Tudtuk, hogy valamilyen IoT (Internet of Things) struktúrában kell gondolkodnunk. Körülnéztünk a világban, hogy milyen hardvereszközök állnak rendelkezésre, ehhez terveztünk a hazai piacon elérhető és a lokális igényeket kielégítő szoftvereket. Így egy szoftverfejlesztőkből, formatervezőkből, grafikusokból, terméktervezőkből, gépészmérnökökből, élelmiszermérnökökből és egyéb szakemberekből álló csapattal létrehoztuk a Fruccola Bird és a Bar okosautomata-étterem koncepciónkat és egyedi termékcsaládunkat.

Tudtuk, hogy a digitális platform sokkal nagyobb lehetőségeket rejt, mint egy egyszerű házhozszállító applikáció. Az okos megoldásokkal és egy integrált platformmal a vásárló szokásaihoz még közelebb kerülve egyedi szolgáltatást hozunk létre, ami a nap 24 órájában elérhető.

Egyrészt a pandémia felerősítette a törekvésünket a biztonságos megoldásokra, így egy teljesen érintésmentes vásárlási folyamatot alakítottunk ki. Még egy érintőképernyőhöz sem kell hozzányúlniuk a vásárlóknak, mindenki a saját telefonján választhatja ki az ételeket, és a fizetés is ott történik. A vendégeknek az automatához sem kell hozzáérniük, még akkor sem, ha melegen kérik az ételt, amire szintén lehetőség van a Fruccola Bird automatákban.

Másrészről a home office elterjedése is kihívás elé állított minket, hisz’ egyszerre kell egy olyan megoldást és szolgáltatást nyújtanunk, amely képes az irodai munkavégzést fenntarthatóbbá és ösztönzőbbé tenni, de választ ad a rugalmas munkavégzés új igényeire is. Képesnek kell lennünk rugalmasan követni a vásárlói igényeket, ami azt jelenti, hogy akár a munkavállalók otthonába is szállítjuk az ételeket – ugyanazzal az applikációval, amellyel az irodai térben biztosítjuk számukra a cateringet.

Mi okozta a legnagyobb kihívást abban, hogy az ételeket digitális úton kell eljuttatnotok a vendégekhez?

Minden innováció olyan falakba ütközik, amit nehéz áttörni. Olyan platformot hoztunk létre, ami teljesen új vásárlói élethelyzeteket szolgál ki, ugyanakkor a fogyasztók részéről is tanulást igényel. Ez egy óriási feladat, hogy minden félelmet eloszlatva, új és szerethető vásárlói élményt adjunk.

Nem titkolt célunk, hogy átformáljuk azt a képet, ami az emberek képzeletében az ételautomatáról él, és létrehozzunk egy modern, barátságos, izgalmas, könnyen kezelhető eszközt, amit élvezet használni. Emellett pedig legfőképpen teljesíteni szeretnénk azt az elvárást, amit a jó ételtől várunk, és a vendégek a Fruccolától már megszokhattak, vagyis hogy finom, friss, és magas minőségű legyen. Ehhez új konyha- és csomagolástechnológiai eljárásokat kellett kidolgoznunk és alkalmaznunk, amelyek tartósítószer nélkül őrzik meg az ételek frissességét és élvezeti értékét, ugyanakkor alkalmassá teszi őket a figitális értékesítésre. Azok az értékek, amik a Fruccolát 15 éve működtetik, olyan alapelvek, amiket kompromisszum nélkül, a figitális értékesítési csatornákon is megkövetelünk magunktól.

A másik komoly kihívást a Budapest tíz pontján elhelyezett okosautomaták töltése okozta, hiszen jelentős logisztikai szervezést igényel, hogy minden helyszínen nap mint nap teljes és friss árukészlettel várjuk a vendégeket. Mára szerencsére sikerült egy olyan rendszert kialakítanunk erre is, amely nem csak a jelenlegi automaták hatékony töltését, de a további terjeszkedést is lehetővé teszi. A teljes interjú itt olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!