Ez lehet a blogok és influenszerek új bevételi forrása!

Ez lehet a blogok és influenszerek új bevételi forrása!
Az utóbbi időben egyre több webes portál és influenszer látja meg a lehetőséget az e-kereskedelemben, és indítja el saját webáruházát. Különféle példákat látni, egyesek a saját nevükkel fémjelzett brandet építenek fel, mások a kedvenc márkáik termékeit árulják viszonteladóként, de olyan is akad, aki mixeli a lehetőségeket. Az biztos, hogy a már meglévő követői táborral rendelkező felületeknek – blogok, magazinok, influenszerek – nemcsak kézenfekvő lépés webshopot nyitni, de nagyon időszerű is.

Mit árulnak a hazai influenszerek?

Egy sor különböző dolog vezethet odáig, hogy végül egy ismert személyiség webáruház nyitás mellett dönt - írja a Kosárérték. Egy fashion influenszer életében erős motiváció, ha személyes ízlése alapján elköteleződik bizonyos márkák irányába, és előbb-utóbb viszonteladói partnerségre lép a gyártóval, vagy a márkaképviselettel. Más esetekben a követők “nyomásának” eleget téve kerülnek fel egy webáruházba azok a merchandise termékek, amikre folyamatos igény mutatkozik.

Remek példa erre az ötszörös Aranykönyv díjazott író, Lakatos Levente webáruháza, ahol a szerző könyvei mellett a rajongók hozzájuthatnak azokhoz a relikviákhoz is, amelyek korábban csak dedikálások, könyvfesztiválok alkalmával voltak elérhetők.

Webshop white label termékekkel

Az amolyan self made man-ként érvényesülő fiatal író az évek alatt stabil követőbázisra tett szert, és mivel a videós műfaj sem áll távol tőle, YouTube, Instagram és Facebook felületein is rengetegen vele tartanak.

A shopon kifejezetten gazdag választékkal találkozni, a saját termékek, azaz a bestseller kötetek mellett különféle tematika alapján összeállított meglepetésdobozokat, falinaptárokat és az olvasók kedvenc idézeteivel ellátott brandelt bögréket, ruhákat is vásárolhatunk. Ez az ún. white label modell, amelyben saját designnal ellátott termékeket árusíthat egy webshop, melyet a rendelések beérkezésekor gyárt le számára beszállító partnere.

Webshop saját márkával

A fashion influenszerek sorából Kárpáti Rebekát emelnénk ki, aki nemrégiben debütált az e-kereskedelem világában azzal, hogy saját ruházati márkát alkotott, amit nem késlekedett webre vinni. Rebeka a Kinda Clothing projekt kapcsán kihangsúlyozta, hogy az alkotói folyamat – termékek, látványvilág – mind anyagi szempontból, mind energia befektetés szempontjából sokat követelt tőle, de teljesen helyénvaló, ha az ember olyan dolgot szeretne letenni az asztalra, ami őt tükrözi.

A webshopban kizárólag a saját kollekciójának darabjait árulja, kiegészítőkkel – home, decor, divat kiegészítők, esetleg kozmetikumok – nem találkozunk. Egyelőre legalábbis, hiszen a sikeres webáruházak az idő előrehaladtával gyakran kiegészítésképp kapcsolódó termékekkel színesítik palettájukat.

Webshop kedvenc márkákkal

Azonban nem feltétlen kell saját brandet létrehozni, és terméket gyártani ahhoz, hogy sikeres e-kereskedők legyünk. My Love Shop néven évek óta működik Dukai Regina shopja, ami a tökéletes példa arra, hogyan lehet a kedvenc darabokból kínálatot kialakítani.

A vegyes portfólióban home, ruházat, kiegészítők kategóriák mellett még játékok is helyet kaptak, és olyan brandekkel találkozhatunk, mint a Butlers, Katie Loxton, MAC. Regina Instagram jelenlétére jellemző letisztultság, és a divat világából hozott látásmód a webáruházban is tetten érhető. Termékeit maga prezentálja a vásárlói számára, ettől még inkább az az érzése a látogatónak, hogy saját kincsestárából kaparinthat meg darabokat. A My Love Shop jó példa arra, hogyan tud valaki személyes brandjével ízlésesen, és sikeresen belépni az e-kereskedelem világába. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: influencer, blog