E-kereskedelmi irányt vesz a Twitter

E-kereskedelmi irányt vesz a Twitter
Az e-kereskedelem egyre növekvő térhódítása, amelynek tüzére olaj volt a 2020-ban berobbanó pandémia, egyre erősíti azt az elvárást, miszerint minden, amit a közösségimédia-platformokon látunk, megvásárolható legyen – ráadásul csupán néhány kattintással.

Ez jelentősen meghatározza a platformok fejlesztési irányait, így a Twitterét is, akik néhány héttel ezelőtt bejelentették, hogy új, online vásárláshoz kapcsolódó funkciókon dolgoznak. 7 évvel ezelőtt már próbálkoztak hasonlóval, viszont a “Buy” gomb bevezetése akkoriban nem járt sikerrel, ezért a közelmúltban kivonták a forgalomból - írja a Kosárérték.

Idén azonban ismét megjelent a fejlesztési tervek között egy hasonló, terjedelmes méretű, “Shop” feliratú, Twitter-kék gomb, amely egy tranzakciós oldalra visz át az alkalmazáson belül. A gombhoz természetesen egy új poszt (“tweet”) típus is tartozik. Ahogy a fenti képen is látható, a vásárlásra buzdító, vagy azt lehetővé tevő csempe tartalmazza a termék nevét, kódját (pirossal kiemelve), és nem utolsó sorban a vásárlás gombot. Feltüntethető rajta a termék ára, minden információ forrásaként pedig az adott kereskedő oldalán megtalálható releváns termékoldal van megjelölve.

A Twitter bejelentette, hogy több e-kereskedelmi vonatkozású funkciót is tesztelnek, de egyelőre távol vannak az élesítéstől, tehát az is lehet, hogy fenti, vagy akár a közeljövőben látott-hallott példáknak vajmi kevés közük lesz a végül megvalósuló verzióhoz. Az említett bejelentésre az úgynevezett #TWTRAnalyst Day-en került sor, amely egy kerekasztal-beszélgetés a Twitter különböző területeinek vezetői között, akik a tavalyi és az elmúlt évek tapasztalatairól, valamint a 2021-ben várható tervekről, újításokról, törekvésekről beszélnek. A február 25-ei online rendezvény teljes, nagyjából 3 és fél órás audiovizuális lenyomata és annak írásos verziója itt érhető el. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!