E-kereskedelem: a többcsatornás értékesítés a nyerő

E-kereskedelem: a többcsatornás értékesítés a nyerő
A koronavírus-világjárvány kihívásaira válaszoltak a kereskedők.

Általánosságban elmondható, hogy azok tudtak a leggyorsabban alkalmazkodni, akik több csatornán értékesítettek, hiszen ők többségében saját raktárral, bemutatóteremmel, szállítójárművel rendelkeztek, vagyis csak a hangsúlyokat kellett kissé áthelyezni - írja a Kosárérték.

Két egymástól jelentősen eltérő példával szemléltetjük, hogyan reagáltak sikerrel azok e-kereskedők, akik többcsatorás értékesítésüket igazították hozzá gyorsan az új helyzethez.

"A tíz éve irodaszerrel és -bútorokkal foglalkozó budapesti OfficePlaza például bevételeinek jelentős részét a webáruházában termeli, de sok ügyfelük vásárol személyesen a bemutatóteremben, illetve veszi át itt személyesen az árut"– mondta el a Kosárérték kérdésére Munkácsi Zoltán ügyvezető.

Hozzátette, hogy van raktáruk és egy saját 3,5 tonnás teherautójuk, amivel nagyobb (jellemzően céges) megrendeléseket eddig is maguk szállították ki. Mivel forgószékekkel és más irodai berendezésekkel kereskednek, nagyon sok egyedi (magánszemély) vásárlójuk lett, aki otthonra vásárolt magának irodai felszerelést, miután állandó távmunkára váltott a munkahelye. Később megindultak az olyan vállalati megrendelések is, ahol a járvány kiváltotta kényszerszünetet arra használták a cégek, hogy lecseréljék az elavult berendezéseket.

Az OfficePlaza úgy oldotta meg a megnövekedett kereslet létrehozta helyzetet, hogy a bemutatótermet a közönség előtt bezárta, és csak a megnövekedett internetes rendelések fulfillmentjét végezték – részben a lezárt bemutatóteremben. Alapvetően raktári árukészletről szolgálták ki a rendeléseket, és azokat a termékeket, amelyeket külföldről csak rendelésre szállítanak, átmenetileg kivették a kínálatból. Felvettek azonban olyan új termékeket, amelyek hazai származásúak és kifejezetten a magasabb minőségi kategóriát képviselik, így csökkentették a garanciális ügyintézésre fordítandó energiát is. Marketingjüket is módosították, megemelték a keresőhirdetések költségkeretét, valamint olyan közösségimédia-kampányokat indítottak, amelyeket kifejezetten a home office-ba kényszerülőkre és a minőségi terméket keresőkre szabtak. Mindezzel sikerült elérniük, hogy forgalmuk a tavalyi év azonos időszakához képest növekedett, és semmilyen komolyabb fennakadás a működésben nem volt.

A teljes cikk itt olvasható...

Internet Hungary szeptember 3-án! Ehhez kapcsolódóan ezt a cikket is olvasd el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!