
A Back To School kampányok véget értek, és lassan mindenki ráfordul a karácsonyi hajrához vezető célegyenesre - írja a kosarertek.hu. Útközben azonban van még egy kihívás, aminek a sikeres teljesítéséhez időben elkezdett és tudatosan felépített csapatmunkára van szükség: közeleg a Black Friday!
Számos cikk és előadás szól a Black Friday kampányok hatásáról, a piac viselkedéséről és reakcióiról, azonban viszonylag ritkán találkozunk olyan útmutatóval, amely gyakorlati szempontok szerint, első kézből – egy kereskedő tapasztalatai alapján – mutatja be a sikeres Black Friday receptjét. Az alábbiakban 10 olyan tippet osztunk meg, amelyek segítenek a kereskedőknek abban, hogy sikerrel vegyenek részt a november végi hajrában.
Gondolkodjunk projektben
Bár egy egy napos akció megszervezése elsőre nem tűnik annyira nagy feladatnak, egy sikeres Black Friday kampány megszervezése és lebonyolítása könnyen kifoghat azokon, akik alábecsülik a teendőket. Érdemes projektként kezelni a felkészülést: egyáltalán nem túlzás felelős projektmenedzsert kinevezni, projektmendzsment módszertanokat követni. Ha meghatározott költségvetéssel, kijelölt mérföldkövekkel és határidőkkel, dedikált erőforrással, igazi csapatmunkával vágunk bele, sokkal nagyobb esélyünk van a sikeres megvalósításra.
Tervezzünk és dokumentáljunk előre
Első lépésként üljünk le a csapatunkkal, és közösen, minden érintett terület bevonásával tervezzük meg a projektet. Szükség lesz egy sales tervre, egy (vagy több) kampánytervre, erőforrás tervezésre, fejlesztések specifikálására, költség- és bevételi tervekre, pontos ütemezésre, és az egész kontrolljaként tematikus ellenőrzőlistákra.
A tervezés egyik sarkalatos pontja: Mikor tartsuk mi a Black Friday-t?
Az eredeti amerikai hagyomány szerint a Black Friday a hálaadást követő pénteki nap. A hálaadás az Egyesült Államokban november negyedik csütörtökére esik, így a fekete péntek a november 23-29. közötti időszakra eső pénteki nap: az idei évben november 23.
Az elmúlt évek gyakorlata alapján a magyar kereskedők szabadabban értelmezik az időpontot: vannak akik egy héttel előre hozzák az akciójukat, bízva abban, hogy ki tudnak tűnni a tömegből és a hivatalos Black Friday körüli reklámzajból.
Nem ritka, hogy egy-egy webáruház a pénteki nap helyett az egész hétvégét, vagy akár az egész hetet bevonja a kampányba, és hosszabb akciós időszakot hirdet. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!