Amit a konverziós arány optimalizálásáról tudni érdemes 2022-ben

Amit a konverziós arány optimalizálásáról tudni érdemes 2022-ben
Hogyan növelheted tovább a konverziót a webáruházadban? Először végeztess auditot, amelynek során megtudod, hol érdemes javítani a szolgáltatást és a kommunikációt.

Gyakori tévhit, hogy csak akkor kell konverziós auditot végeztetni, ha valami nem stimmel a weboldalunkon. Sokkal inkább érdemes erről úgy gondolkozni, mint az egészségünkről: a rendszeres állapotfelmérés megelőzheti a nagyobb bajt, és hosszabb távon kiegyensúlyozottabb eredménnyel kecsegtet - írja a kosarertek.hu.

A világ egyik vezető, konverzióoptimalizálással foglalkozó szakértő ügynöksége, az Invesp hosszú posztban gyűjtötte össze, mire érdemes figyelniük azoknak, akik a további bevételi lehetőségekben, a folyamatosan javuló felhasználói élményben és az alacsonyabb kosárelhagyási arányban érdekeltek 2022-ben.

A konverzióoptimalizálás (Conversion Rate Optimization, CRO) audit során átvilágítják a honlapot, és megbizonyosodnak arról, hogy milyen teljesítményt nyújt a konverziók terén. A szigorúan adatalapú vizsgálatot követően fény derülhet többek között analitikai problémákra, a felhasználói élményt rontó hiányosságokra, de akár kiaknázatlan bevételi lehetőségekre is. Annál jobb egy konverzióoptimalizálás-audit, minél több adat (Google Analytics, hőtérképek, ügyfélinterjúk, A/B tesztek stb.) áll rendelkezésre a felhasználókról.

Az audit megkezdéséhez legalább egy olyan kiválasztott landing page-re van szükség, amely kellő mennyiségű forgalmat bonyolít. Ez az oldal lehet akár a honlapunk főoldala, de bármely más aloldal is, beleértve akár a checkout oldalt is. A teljes webhely átvizsgálása esetén a CRO-auditot érdemes inkább több kategóriára és etapra bontani, mivel ez lényegesen lassabb és több erőforrást igénylő folyamat.

A teljes honlap auditálása esetén célszerű azokkal az aloldalakkal kezdeni, melyek a legnagyobb hatással vannak az általános konverzióra. Vagyis semmiképpen sem a kezdőlappal indítsuk a vizsgálatot, sokkal érdekesebb lehet a végeredmény szempontjából a termék aloldal, a kosár oldal vagy a fizetési folyamat fázisai. Ettől függetlenül egyáltalán ne hagyjuk ki a kezdőlap auditálását, csak vegyük előre azokat az oldalakat, amelyek közvetlen hatással vannak a bevételekre. Ezek közül az első a termékoldal.

Leginkább a termékoldalon dől el, hogy a látogató vásárol vagy sem. Érdemes tehát úgy gondolkozni, hogy ennek az aloldal-típusnak a változtatása konverziót eredményezhet, vagy megszakíthatja a vásárlási folyamatot. Itt négy elemre érdemes összpontosítani: a termékre, a márkára, a felhasználói élményre és a szövegre.

A fotók és videók legyenek kifogástalan minőségűek, melyek önmagukban válaszolnak a vásárló néhány kérdésére. Minél több a kép, és minél több szögből mutatja meg a termékeket, annál jobb. Ha például több színben kaphatók az árucikkek, akkor lehetőleg mindegyik típusról legyen felvételünk. Törekedjünk a termékoldal minden elemével a látogatók aggályainak eloszlatására. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!