A kiterjesztett valóság megjelenhet a kereskedelemben is

A kiterjesztett valóság megjelenhet a kereskedelemben is
A kiterjesztett valóság (AR) népszerűsége évről-évre dinamikusan növekszik: egyes előrejelzések szerint a felhasználók száma 2021-re elérheti a 2 milliárdot - írja a kosarertek.hu. A Business Insider Intelligence friss kutatása az AR technológia lehetőségeit és jelenlétét vizsgálja a közösségi médiában. Ha a becsléseik helyesek, ennek az eszköznek az alkalmazása hamarosan megkerülhetetlen lesz a márkatulajdonosok és a kereskedők körében is.

Biztosan emlékszünk még az utcákon a telefonjukat maguk előtt tartva furcsán rohangáló fiatalokra, akik lelkesen vadászták a Pokémonokat (ha éppen mi magunk nem voltunk köztük). Nos, az AR azóta is töretlenül fejlődik, és számos cég meglátta benne a üzleti lehetőségeket - írja a kosarertek.hu.

A techjury.net idei becslése szerint ennek a piacnak az értéke idén 3,5 milliárd dollár környékén mozog, és még nagy potenciált rejt. Az egyik legnagyobb amerikai startup platform, az AngelList jelenleg 1929 AR startup céget tart nyilván. A Business Insider New York-i üzleti elemző- és hírportál pedig a jelenlegi felhasználók számát 1,5 milliárdra becsüli, ami 2023-ra közel járhat a 2,5 milliárdhoz.

Maga a technológia már régóta ismert, hisz a hasonlóan működő virtuális valóság (VR) elméleti alapjait, és az első fejre szerelhető kijelzőt még 1968-ban alkotta meg kollégáival a számítógépes grafika “atyja”, Ivan Sutherland. Az AR tulajdonképpen ennek ötvözése a valósággal, és a kamerás okostelefonok megjelenésével a felhasználóknak már eleve rendelkezésére áll az alkalmas eszköz ennek használatához.

Számos alkalmazási módja létezik az AR-nek, a gyártási folyamatoktól kezdve a vásárlás megkönnyítésén át egészen a marketingig. Használják például gyártósorok felügyeletére: az különböző egységek állapotát azok valós képére vetítve gyorsan ellenőrizheti az üzemvezető, hogy hol van szükség karbantartásra. A cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!