Saját magán nagyot erősít a TV2

Saját magán nagyot erősít a TV2
A nézők járhatnak a legjobban a tévés piaci versennyel, hiszen eddig sosem látott befektetésekbe fogott a TV2 Csoport. Az új saját gyártású műsorok listája is elég tekintélyes, ezek költségei is biztosan jelentősek lesznek. Az még a jövő kérdése, hogy a reklámköltések milyen ütemben emelkednek, és meg tudják-e hosszú távon teremteni az árbevételt is. A magyar tévés piac számára pedig az internetes csatornákon megjelenés is komoly kihívást jelent, különösen a fiatalok körében egyre népszerűbb online szolgáltatások térnyerése jelent konkurenciát. Így a tévés piacnak számos kihivást kell egyszerre kezelnie: a meg kell küzdeni a nézőkért az egyes csatornáknak, de egyre nagyobb kihívás lesz az emberek tévé elé ültetése is.

 

„Jobban hiszek a képekben, mint a szavakban” - emelte ki Gerekns a sajtótájékoztatón, és valóban sok új látványos műsor indul, a TV2 a szórakoztatásra helyezi hangsúlyt.
Szinte minden fronton erősítenek: lesznek új showk, magazinok, sorozatok és filmek is. Az új szezon február 27-vel indul. A TV2-n a Tények előtt Ripost néven indul sztárhírekkel magazinműsor.
A híradó után marad az 50 milliós játszma vetélkedő, az esti műsorokat pedig naponta sematizáltak. A hétfő az értelmeké lesz, a csatornához visszatérő Jakupcsek Gabriella showműsorát sugározzák ekkor. Keddenként a Született feleségek alkotóinak új sorozata, a Született szobalányok indul. Szerdánként a sztár-gyerekek műsarai jönnek, köztük Ördög Nóra vezetésével a Vigyázat, gyerekkel vagyok! show, amiben a sztárok és gyermekeik magánéletét mutatják be. Csütörtökön magyar sorozat indul, a Detektív Bt. A hétvégi műsorokat pénteken a családi és szerelmesfilmek nyitják, hollywoodi szuperprodukciókkal. A népszerű török sorozatok rajongóra is gondoltak, folytatódik a Megtört szívek és a Fatmagül is, . jön A szultána második évada.
Új típusú műsor lesz Till Attila vezetésével Annyit ésszel, mint erővel, ami a játékosok fizikai és szellemi képességeket tesztelő vetélkedő, 10 milliós fődíjjal. Indul gasztro-tehetségkutató is, szintén ugyanekkora nyereménnyel. A pákeresők közül igen újszerű lesz a Szerelem első csókra. A legnagyobb dobás azonban Ninja Warrioor lehet: a Japánban és Amerikában befutott showműsorban akadálypályákat kell teljesíteni.
A kábelcsatornákon is saját műsorok indulnak, a Szuper TV2-n Kasza Tibor vezeti majd a Pénzt, vagy éveket! műsort, és folytatódik a Jóban Rosszban, és az Édes Élet is. A gasztro adón, a Chili TV-n is lesznek új saját gyártású tartalmak, a Kézzel írott receptek és az Ízes Élet Négykezes.
A Spíler TV-n már korábban megszerezte az angol első osztály focimérkőzéseinek a közvetítése jogát, és emellett az NHL jégkorongmeccsek is itt láthatóak.
A cég ügyvezetője, Dirk Gerkens azt is elmondta, hogy a 18 és 59 év közti korosztályban a 2015-ös 15 százalékos különbség mára a harmadára olvadt a fő rivális, az RTL csatornáival szemben. Jelenleg a 18-49 éves korosztályban a TV2 csoport 20 százalék körüli közönségaránynál jár, míg az RTL 25-nél. Szerinte ez az elmúlt tíz esztendő legjobb eredménye a TV2-nél. Dirk Gerkens biztos volt benne a február 8-i sajtótájékoztatóján, hogy behozzák még 2017-ben az első helyet is meg tudják szerezni a piacon.
Ma már száznál is több magyar nyelvű adó osztozik a nézettségen, és a TV2 Csoport mára a legnagyobb szereplő lett, 11 saját csatornával. Az előrelépést egyrészt az új kábelcsatornáknak köszönheti a cég, másrészt a meglévő adók is léptek előre: a SuperTV2 duplázással tavaly 4 százalékig jutott, a Mozi+ pedig év végére a két százalékot érte el.

 


Bucsky Péter

A Figyelő gazdasági hetilap újságírójaként kutatás-fejlesztési, innovációs és startup témákkal foglalkozik. Vállalt rádiós műsorvezetést is, illetve az Insiderblog.hu, ...



Címkék: tv2, TV2 Csoport