Okos média streaming vezető nélküli autókhoz

Okos média streaming vezető nélküli autókhoz
A Volvo Cars és az Ericsson intelligens média streaminget fejleszt vezető nélküli gépkocsikhoz.

 

A Volvo Cars már készül arra az időre, amikor járműveinek vezetői hátradőlhetnek és élvezhetik a szabadidőt, amit napi ingázásuk során gépkocsijuk kínál.
A Volvo a 2016-os CES szórakoztatóelektronika kiállításon jelentette be, hogy technológiai partnerével, az Ericssonnal közösen intelligens, nagy sávszélességű streaming lehetőség kifejlesztésén dolgozik, amely biztosítja majd, hogy az önjáró Volvo járműben utazó sofőrök és utasok a lehető legjobban tölthessék el az utazásra szánt időt.
„Nemrégiben tettük közzé teljesen önjáró autóink Concept 26 névre keresztelt dizájn tervét. Most pedig az olyan jövőbeni megoldásokon dolgozunk, amelyek teljesen automata üzemmódban a legjobb felhasználói élményt biztosítják. Képzeljenek el egy országutat, tele önjáró gépkocsikkal, ahol az autókban ülők hátradőlve, nagy felbontásban nézik a kedvenc tévéműsoraikat. Az ingázásnak ez az új formája új technológiát és az eddigieknél lényegesen nagyobb sávszélességet igényel ahhoz, hogy az élmény zavartalan és élvezetes legyen,” – mondta Anders Tylman, a Volvo Car Csoport Volvo Monitoring & Concept Centerének ügyvezető igazgatója.
Zavartalan média streaming
Az önjáró autó paradigmaváltást hoz a mobilhálózatokkal szembeni igények terén. A Volvo és az Ericsson úgy vélik, hogy ez a váltás az egyenletes és nagy sávszélességű hálózati lefedettség iránti igény növekedését eredményezi majd a sűrűn lakott régiókban, például városközpontokban és a peremvárosokon kívül eső területeken.
A Volvo Cars az Ericsson hálózatok és felhő-alapú megoldások terén szerzett tapasztalatait kiaknázva arra törekszik, hogy kiváló minőségű, zavartalan élményt biztosítson az úton lévő járműveiben. Az útvonal és a hálózati viszonyok felmérését követően a tartalom az adott utazás időtartamához igazítható és intelligens módon pufferelhető, így kiváló minőségű és zavartalan nézői élményben lehet részünk.
„Kutatásaink azt mutatják, hogy az elkövetkező években a teljes mobil adatforgalom mintegy 70%-át a videó teszi majd ki. Ez innovatív kapcsolódási, felhő és analitikai megoldást követel, amely amellett, hogy képes egy adott országúton az ott közlekedő számos járművet kiszolgálni, a fogyasztók számára megszokott kiváló minőségű, zavartalan videó szolgáltatás biztosításához is megfelelő kapacitással rendelkezik” - mondta Claes Herlitz, ‎az Ericsson Automotive Services részlegének vezetője.
A jövő Volvo gépkocsijai megtanulják a leggyakoribb útvonalakat és utazási időpontokat, továbbá megismerik az utazók média preferenciáit, így egyetlen kattintással elindítható navigációt és személyre szabott, egyéni preferenciákon alapuló potenciális média listát kínálhatnak, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy megválasszák az útvonalat és az ingázásuk során rendelkezésre álló, vezető nélküli üzemmódban töltött idő hosszához igazított tartalmat.
Személyre szabott és optimalizált tartalom
„Ha szeretnénk megnézni a kedvenc sorozatunk legújabb epizódját, az autó tudni fogja, meddig kell tartania az útnak, és ennek megfelelően optimalizálhatja az útvonalat és a menetszabályozást. Az önjáró autókkal már nem egyszerűen arról van szó, hogy gyorsan eljussunk A-ból B-be, hanem arról az élményről, amit az autóban át akarunk élni – arról, hogy hogyan szeretnénk eltölteni a felszabadult időnket. A jövőbeni önvezető technológiánkkal megadjuk az embereknek azt a szabadságot, hogy eldönthessék, hogyan szeretnének ingázni, és milyen tartalmat szeretnének megismerni” – mondta befejezésképpen Anders Tylman.

 


A Volvo Cars már készül arra az időre, amikor járműveinek vezetői hátradőlhetnek és élvezhetik a szabadidőt, amit napi ingázásuk során gépkocsijuk kínál. A Volvo a 2016-os CES szórakoztatóelektronika kiállításon jelentette be, hogy technológiai partnerével, az Ericssonnal közösen intelligens, nagy sávszélességű streaming lehetőség kifejlesztésén dolgozik, amely biztosítja majd, hogy az önjáró Volvo járműben utazó sofőrök és utasok a lehető legjobban tölthessék el az utazásra szánt időt. „Nemrégiben tettük közzé teljesen önjáró autóink Concept 26 névre keresztelt dizájn tervét. Most pedig az olyan jövőbeni megoldásokon dolgozunk, amelyek teljesen automata üzemmódban a legjobb felhasználói élményt biztosítják.

Képzeljenek el egy országutat, tele önjáró gépkocsikkal, ahol az autókban ülők hátradőlve, nagy felbontásban nézik a kedvenc tévéműsoraikat. Az ingázásnak ez az új formája új technológiát és az eddigieknél lényegesen nagyobb sávszélességet igényel ahhoz, hogy az élmény zavartalan és élvezetes legyen,” – mondta Anders Tylman, a Volvo Car Csoport Volvo Monitoring & Concept Centerének ügyvezető igazgatója. Zavartalan média streamingAz önjáró autó paradigmaváltást hoz a mobilhálózatokkal szembeni igények terén. A Volvo és az Ericsson úgy vélik, hogy ez a váltás az egyenletes és nagy sávszélességű hálózati lefedettség iránti igény növekedését eredményezi majd a sűrűn lakott régiókban, például városközpontokban és a peremvárosokon kívül eső területeken.

A Volvo Cars az Ericsson hálózatok és felhő-alapú megoldások terén szerzett tapasztalatait kiaknázva arra törekszik, hogy kiváló minőségű, zavartalan élményt biztosítson az úton lévő járműveiben. Az útvonal és a hálózati viszonyok felmérését követően a tartalom az adott utazás időtartamához igazítható és intelligens módon pufferelhető, így kiváló minőségű és zavartalan nézői élményben lehet részünk. „Kutatásaink azt mutatják, hogy az elkövetkező években a teljes mobil adatforgalom mintegy 70%-át a videó teszi majd ki. Ez innovatív kapcsolódási, felhő és analitikai megoldást követel, amely amellett, hogy képes egy adott országúton az ott közlekedő számos járművet kiszolgálni, a fogyasztók számára megszokott kiváló minőségű, zavartalan videó szolgáltatás biztosításához is megfelelő kapacitással rendelkezik” - mondta Claes Herlitz, ‎az Ericsson Automotive Services részlegének vezetője.

A jövő Volvo gépkocsijai megtanulják a leggyakoribb útvonalakat és utazási időpontokat, továbbá megismerik az utazók média preferenciáit, így egyetlen kattintással elindítható navigációt és személyre szabott, egyéni preferenciákon alapuló potenciális média listát kínálhatnak, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy megválasszák az útvonalat és az ingázásuk során rendelkezésre álló, vezető nélküli üzemmódban töltött idő hosszához igazított tartalmat. Személyre szabott és optimalizált tartalom„Ha szeretnénk megnézni a kedvenc sorozatunk legújabb epizódját, az autó tudni fogja, meddig kell tartania az útnak, és ennek megfelelően optimalizálhatja az útvonalat és a menetszabályozást. Az önjáró autókkal már nem egyszerűen arról van szó, hogy gyorsan eljussunk A-ból B-be, hanem arról az élményről, amit az autóban át akarunk élni – arról, hogy hogyan szeretnénk eltölteni a felszabadult időnket. A jövőbeni önvezető technológiánkkal megadjuk az embereknek azt a szabadságot, hogy eldönthessék, hogyan szeretnének ingázni, és milyen tartalmat szeretnének megismerni” – mondta befejezésképpen Anders Tylman.