Jeges vizes kihívással hódítanak a márkák

Jeges vizes kihívással hódítanak a márkák
Az elmúlt hetekben minden bizonnyal nincs olyan közösségi média felhasználó, aki ne találkozott volna Ice Bucket Challenge videókkal, melyben először hírességek, majd átlagemberek világszerte öntik nyakon magukat jeges vízzel, hogy ezzel fejezzék ki együttérzésüket és szálljanak harcba az ALS nevű idegrendszeri betegséggel.

Valószínűleg ez minden idők legsikeresebb karitatív vírusa, mely milliárdos adományt jelent az ALS alapítványnak. Kérdéses azonban, hogy a hatalmas felhajtás mennyire helyezi előtérbe a valódi üzenetet.

Mindenesetre a top márkák sem akartak kimaradni a buliból, hiszen remek marketingfogás abból a szempontból, hogy lehetőséget biztosít arra, hogy az arctalan multiknak kikiáltott vállalatok egy kis emberközeliséggel doppingolják imázsukat.

A mém elterjedésének sikeressége a következő tényezőkkel magyarázható: egyszerű megvalósítani, eredeti, jótékony, ösztönző és közösségi. Azaz minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami elegendő ahhoz, hogy bejárja a világhálót. A kiváló tartalom tehát adott. Egy kis kreatív adalék, és a márka karakterek máris a jeges vizes videók szereplőivé váltak. Az Old Spice pasitól kezdve Ronald McDonald-ig számos márka bedobta ikonját, Energizer nyuszi még flip-floppal is készült. A legeredetibb ötlet talán az, amikor a vízálló Samsung Galaxy S5 kihívja az iPhone-t és a Nokiat.

A cikk forrását itt olvashatja.