A Google 2017-ben tovább folytatta a küzdelmet egy jobban szabályozott internet ökoszisztéma kialakításáért a káros reklámok és hirdetők elleni küzdelmével, melynek eredményekén blokkolt
● 3.2 milliárd hirdetést, ami megsértette a hirdetési irányelveket,
● 79 millió hirdetést, amely rosszindulatú vírust tartalmazó oldalra irányította a felhasználót,
● 400 ezer nem megbízható weboldalt,
● 66 millió olyan megtévesztő hirdetést, amely kattintásra ösztönöz
● 48 millió olyan hirdetést, mely arra csábította az internetezőket, hogy nemkívánatos szoftvereket telepítsenek,
● 12 000 úgynevezett „scraping website”-ot, amelyek jogtalanul másolt híreket jelenítenek meg,
● 7000 AdWords-fiókot, amely álcázott hirdetést jelenített meg
A Google az elmúlt időszakban 28 új hirdetési és 20 kiadói irányelvet vezetett be. Hálózatából a kriptovalutákat népszerűsítő hirdetések mellett, olyan szabályozatlan vagy spekulatív pénzügyi termékeket is kitiltott, mint a CFD (Contract for Difference) ügyletek, vagy a bináris opciós kereskedés.
Az új irányelvek mellett új technológiát is bevezetett a Google, melynek segítségével képes levenni a Google hirdetéseket olyan oldalakról, melyek szintén ütköznek az irányelvekkel – ilyen oldalból több, mint 2 millió került eltávolításra.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!