Szinte felrobbant az amerikai digitális reklámpiac

Szinte felrobbant az amerikai digitális reklámpiac
Az IAB és a PwC US a 2017 első félévére vonatkozó számokkal jelentkezett, a digitális növekedést jelentős mértékben a kis- és közepes vállalkozások táplálták.

Az IAB és a PwC US a 2017 első félévére vonatkozó számokkal jelentkezett nemrégiben.  Eszerint a digitális költés 40,1 milliárd dollár volt a tavalyi év első hat hónapjában, ami abszolút rekord. A mobil a költés 54 százalékát tette ki, fenntartva ezzel vezető helyét. A 21,7 milliárd dolláros mobilköltés 40 százalékkal haladta meg a 2016 első félévében mért értéket - írja az IAB blog.

A digitális növekedést jelentős mértékben a kis- és közepes vállalkozások táplálták. E kb. 9 millió cégnek legalább a háromnegyede költött reklámra. A hirdetésre pénzt áldozó amerikai kkv-k 80 százaléka vett igénybe valemilyen önkiszolgáló platformot, és 15 százalék használt programmatic megoldásokat.

Randall Rothenberg, az IAB ügyvezetője szerint az új digitális gazdaság a gyorsaságról és az elérhetőségről szól. “Most bárki, akinek van egy ötlete és egy hitelkártyája, képes lehet a vásárlói figyelmét közvetlenül megragadni, ami óriási növekedési potenciált jelent a hirdetők és a kiadók számára egyaránt” – tette hozzá.

David Silverman, a PwC US parnere szerint pedig el kell engedni a mobil és a desktop szembeállítását: “A hirdetők egyszerűen csak követik a fogyasztókat, akik az életüket online élik – legyen szó okostelefon-használatról tömegközlekedés közben, munkahelyi internetezésről desktopon, vagy táblagépezésről otthon, este. Mostanra a digitális minden amerikai életének része lett.”