Intelligens óriásplakátok

Intelligens óriásplakátok
“A kültéri reklámozás többnyire nagyon buta dolog” - nyilatkozta Rob Smith, a Pecabu alapítója és igazgatója - “Nincs visszacsatolás, nincsenek eredmények, nincs konkrét célközönség és nincsenek adatok.” Ezzel szemben az online hirdetések sokkal hatásosabbak lehetnek azáltal, hogy szűk célcsoportot érhetünk el vele és információink vannak róla, mi működik és mi nem. A Pecabu nevű amerikai start up, épp ezeket a tulajdonságokat igyekszik átültetni az utak melletti plakátokra, megteremtve egy innovatív és hatékony reklámozás módot.

A cég újszerű terméke a CineGraph, egy intelligens digitális reklámfelület, mely az elhaladó emberekhez, időjáráshoz, helyi demográfiai adatokhoz folyamatosan alkalmazkodik, és ezek szerint változtatja a hirdetéseket. A különböző digitális plakátokon megjelenő tartalmakat a Debo nevű mesterséges intelligencia algoritmus határozza meg, mely közösségi média-, bűnügyi-, forgalom- és időjárás adatbázisokat böngész folyamatosan. Sőt ez az algoritmus számlálja a plakát előtt elhaladókat is, akiket a rendszer a plakátba épített kamerával tud számolni, még akkor is ha azok autóban utaznak. Az így gyűjtött információknak köszönhetően a reklámozó vállalatok nemre, jövedelemre, korra lebontva célozhatják meg vásárlóikat.

Ami még talán ennél is izgalmasabb, hogy a rendszer akár azt is meg tudja becsülni, hogy mennyire volt a hatásos az általunk alkalmazott hirdetés. Ehhez a Pecabu egy mobiltelefonos alkalmazást fejlesztett ki, mely felhasználói évente körülbelül 50 dollárt kaphatnak, ha megosztják bizonyos GPS adataikat. Ez egyrészt segíti a reklámok pontos célba juttatását. Másrészt, ha például egy étteremlánc óriásplakátja előtt 10, az alkalmazást használó halad el, és azok közül 2 az elkövetkezendő napokban betér az étterembe, akkor azt 20%-os sikerként könyvelik el a Pecabu-nál.

Az elgondolás mindenképpen érdekes lehet, és valószínűleg egyre több és precízebb hasonló kültéri és óriásplakátokkal találkozhatunk majd a jövőben. Az persze kérdéses, hogy a telefonos alkalmazást mennyi fogják használni, hisz azzal lehetne igazán előre lépni, de ettől függetlenül egy remek eszköz lehet a CineGraph a marketingesek számára.

A cikk forrását itt olvashatja.