Hogyan működik a Google hirdetésszűrője?

Hogyan működik a Google hirdetésszűrője?
Új világ kezdődött február 15-én, hiszen Google Chrome képes arra, hogy kiszűrje az idióta hirdetéseket. De van azért, amit nem árt tudni.

A Chromium blogon nemrég jelent meg Chris Bentzel Google-mérnök írása a keresőóriás webböngészőjének hirdetésszűrőjével kapcsolatban. Mint ismert, a Google tavaly nyáron jelentette be, hogy felveszi a harcot a tolakodónak minősített reklámok ellen. Ez azt jelenti, hogy a weboldalakról eltávolítják azokat a hirdetéseket, amelyek nem felelnek meg a Better Ads Coalition által elfogadott sztenderdeknek. A gyakorlatban arról a törekvésről van szó, hogy a Chrome böngésző megkímélje felhasználóit ezen reklámok bosszantó látványától  - írja a kosarertek.hu.

Hogyan működik a hirdetésszűrés?
A Google Chrome idén február 15-én indult új filtere azokat a hirdetéseket igyekszik kiszűrni, amelyek a cég több mint 40 ezer fős amerikai és európai kutatásai alapján a netezők többségének nem felelnek meg. A két leginkább bosszantónak tartott típus: azok az egészoldalas hirdetések, amelyek eltakarják a weboldal tartalmát (prestitial ads), valamint a villódzó animációt tartalmazó (flashing animated ads) reklámok.Flashing ads.

A legidegesítőbbnek tartott hirdetésformák
Habár az iparági összefogással meghatározott új elvárásokat jellemzően a reklám kreatívja sérti, az esetek többségében mégis a weboldalak kezelői a felelősek a felhasználókat bosszantó reklámokért – mint például a túl sok megjelenés vagy a nagyméretű, visszaszámoló felugró ablakok. Ez a felismerés vezetett az Google-szűrés által alkalmazott megközelítéshez, amelynek részeként a szoftver

  • értékeli, hogy a webhelyek mennyire felelnek meg a Better Ads hirdetési szabványoknak,

  • tájékoztatja a webhelyeket a felmerülő problémákról,

  • lehetőséget nyújt a webhelyek számára az azonosított problémák kezelésére, valamint eltávolít olyan hirdetéseket a webhelyekről, amelyek hirdetéskezelése továbbra is problémás.

Webhelyek értékelése

A Google vizsgálatnak veti alá a webhelyeket, hogy feltárja az esetleges szabálysértéseket. Ennek keretében mintát vesz, és megvizsgálja annak néhány oldalát. Aszerint, hogy hány problémát talál az oldalakon, a Passing (átment), Warning (figyelmeztetés), vagy Failing (hibás) minősítéssel látja el az adott webhelyet. Az értékelések eredményét egy API-n keresztül lehet megnézni, az oldaltulajdonos pedig a Search Console használatával kaphat még részletesebb adatokat. Ezen jelentés alapján az üzemeltető kijavíthatja az esetleges hibákat, majd kérheti az oldal újbóli értékelését. A teljes cikk itt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Reklám, Hirdetés