Ha nem vigyázol a jó hírnevedre, milliós bukta lehet a vége

Ha nem vigyázol a jó hírnevedre, milliós bukta lehet a vége
Az információbiztonsági incidensek negatív hatással voltak a cégek hírnevére – legalábbis egy tavaly elvégzett felmérés alapján a vállalatok harminc százaléka tett ilyen nyilatkozatot. Nem babra megy a játék: ha oda a reputáció és a bizalom, az a vállalat végét is jelentheti.

A vállalatok több mint fele (57%) elismerte, hogy azon információbiztonsági incidensek, melyeket az elmúlt évben tapasztaltak, negatív hatással voltak a jó hírnevükre. Esetenként a márkát ért károk összege a kis-és középvállalatok esetében átszámítva több mint 2 millió forint volt, míg a nagyvállalatoknál ez az összeg meghaladta az 58 millió forintot. Ezekre az eredményekre a Kaspersky Lab és a B2B International által elvégzett közös tanulmány mutatott rá, amely több mint 5500 informatikai szakember közreműködésével készült el 2015-ben.

A bizalomvesztés vége akár csőd is lehet
Egy fokozott versenykörnyezetben a sikeres vállalkozások többre épülnek, mint csupán a hatékonyság és a termék vagy a szolgáltatás minősége. Az ügyfelek és a partnerek bizalmának megszerzése után magasabb a nyereség és a makulátlan hírnév kulcsszerepet játszik a bizalom kiépítésében. A fogyasztói bizalom elvesztése egy üzleten belül gyakran vezet alacsonyabb profithoz, és akár csőddel is végződhet.

A reputációs kár közvetlenül függ attól, hogy az incidens közismertté válik-e. A válaszadók 22 százaléka azt állította, hogy kiszivárgott a médiába és így nagy nyilvánosságot kapott a cégen belül történt eset.

A márka hírnevét érintő veszteség mértékét meg lehet állapítani abból, hogy a cégnek mennyit kell a helyreállításra költeni. Az elmúlt egy évben minden negyedik európai cég (24%) kénytelen volt külső PR tanácsadók segítségét kérni. Érdekes módon, az elmúlt három évben a cégek elkezdtek egyre nagyobb figyelmet fordítani a pozitív megítélés fontosságára. Összehasonlítva a tavalyi eredményeket a 2013-as évvel, 5 százalékkal nőtt azoknak a vállalatoknak a száma, akik külső kommunikációs tanácsadókhoz fordultak segítségért.

A kishalak és a nagyhalak is ráfázhatnak
„Nem számít, hogy mennyire kicsi vagy nagy egy cég – a sérült hírnév minden üzletnek ugyanúgy árt.” - mondta Konstantin Voronkov, a Kaspersky Lab Endpoint Product Management vezetője. “Ilyen körülmények között fontos, hogy minden lehetséges intézkedést megtegyünk az informatikai biztonság érdekében. A vállalat IT infrastruktúrájának minden elemének komplex, többszintű védelemre van szüksége, amely segít megóvni a bizalmas vállalati információkat az illetéktelen személyektől.”

A Kaspersky Lab megoldások és szolgáltatások széles skáláját kínálja a cégek infrastruktúrájának minden eleméhez. Ez többek között magában foglal integrált megoldásokat, mint például a Kaspersky Endpoint Security és a Kaspersky Small Office Security, valamint speciális megoldásokat is, mint a Kaspersky Security for Mobile, a Kaspersky Fraud Protection és a Kaspersky Security for Virtualization.