Ha Safarit használsz, komoly meglepetés érhet

Ha Safarit használsz, komoly meglepetés érhet
Vége lehet az oldalakon átnyúló követésnek - legalábbis jelenleg erre lehet következtetni az új Safari érkezésével.

Komoly fejfájást okoz a remarketing-megoldások fejlesztőinek, a kiadóknak és a hirdetőknek az Apple WebKit böngészőmotorjának egyik újítása, amellyel Safariban korlátozni készül a felhasználókat követő cookie-kat - írja a hwsw.hu. Az Intelligent Tracking Prevention (ITP) funkció mindössze 24 óráig fogja engedni a követést harmadik fél számára, és 30 nap múlva törli is a cookie-t, ha a felhasználó nem járt a forrásként számon tartott oldalon - írja a WebKit oldala. Az újítás az Apple szerint a felhasználókat védi a macOS High Sierrától és az iOS 11-től kezdve, akik sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy a hirdetők hogyan figyelik meg őket.

Nagyon sok webes szolgáltatás szakosodik arra, hogy a felhasználók viselkedését, aktivitását oldalakon keresztül követi, az így összegyűjtött adatokból pedig fokozatosan egyre teljesebb profilt épít - ezek elvben teljesen anonim adatokon alapulnak. Hogyan működik ez? Az Apple példája szerint, ha egy felhasználó először az example-products.com oldalon keres terméket, majd utána az example-recipes.com oldalon vacsoraötletet, akkor az example-tracker.com a kettőt össze tudja kötni egymással. Méghozzá a követő nem csak azt tudja, hogy a felhasználó mindkettőt meglátogatta, hanem azt is, hogy milyen böngészővel vagy mit csinált konkrétan az oldalon. Az Apple saját tesztje szerint egy-egy népszerű weboldal akár több mint 70 különböző követőrendszerhez tartozó cookie-nak is helyet adhat, tehát egyszerre rengeteg helyen gyűlik a viselkedési-aktivitási adathalmaz rólunk. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Apple, Safari