Görbe tükör – ügyfélszolgálatról másképp

Görbe tükör – ügyfélszolgálatról másképp
Ismerik az egyszeri ember esetét a lyukas vizeskannával? Elmegy a kútra, megtölti, de mire hazaér, azon a picike lyukon elcsöpög a fele. Visszafordul, hogy újratöltse, de egész addig, míg az a picike lyuk ott figyel, esélye se lesz egy jót mosakodni otthon. Megfoltozni viszont macerás lenne. Újat venni meg drága. És el kéne érte menni a boltba is. De hogy jön ez az egész az ügyfélszolgálathoz?

Úgy, hogy ügyfelet szerezni is nehéz. Meg megtartani is nehéz, de azt talán még mindig könnyebb. Azon múlik, hogy mennyire elégedett velünk, a szolgáltatásainkkal, a hozzáállásunkkal. Hogy rendben vannak-e a folyamataink, hajlandóak vagyunk-e megismerni az igényeit, a neki megfelelő módon kommunikálni vele és megtalálni azt a pontot, ahol ez már épp elég, de még nem terhes. Egyszerű, igaz?

A MediaPlatform konferencia keddi, záró workshopja rendhagyó módon enged betekintést az ideális ügyfél vágyaiba és a kiszolgálás nehézségeibe. A Momentán Társulat színésztrénerei lesznek segítségemre ebben. A közönség instrukciói alapján formálják meg és játsszák el nekünk az egyes karaktereket, mi pedig szórakozva nézhetünk bele abba a bizonyos tükörbe. Egész biztosan jó móka lesz. De addig is egy kis ízelítő színészeink tollából, miért is fontos az üzleti életben az improvizáció, miért működik ez a fajta tréning?

 

Az imprószínház alapja a gyors reakció, spontán helyzetfelismerés. Az, hogy konkrétan az előző gondolat, ötlet, inspiráljon, az imént elhangzottakhoz kapcsolódj. Ehhez nagyon erős koncentráció, készenlét és jó energiaszint szükséges. Ezek a mindennapi kommunikációban, így az üzleti életben is értékes dolgok.

Mi formát adunk és keretet, helyzeteket, amikben megmutatkoznak az erősségek és a fejlesztendő területek. A tréning során sok tapasztalatot szereznek a résztvevők saját magukról és a többiekről. Fórumok alakulnak ki ahol ütköztethetik álláspontjaikat, illetve közösen kell megoldást találniuk.

Az alkalmazási terület nagyon széles, és ez természetesen nem azt jelenti, hogy mindenhez értünk, hanem azt, hogy amihez értünk az sok helyen hasznos. Dolgozunk ügyfélszolgálatosokkal, sales-esekkel, hr-esekkel, középvezetőkkel, felsővezetőkkel. Jellemzően nagyvállalatok veszik igénybe a tréningjeinket, és leginkább olyanok, akik "szolgáltatnak", ezért akár ügyféllel, akár kifelé, akár az egyes belső osztályok között fontos a jó és egyénre szabott kommunikáció.

Építünk ismert kommunikációs elméletekre, de az impró-tréningjeink 99%-ban gyakorlatiak. A résztvevők tudását és tapasztalatait használjuk fel. A játékokban, szituációkban lehetőség van több utat kipróbálni pl. egy konfliktus kezelésére. Sőt láthatják, ki hogy oldja meg ugyanazt a problémát, és azt is, hogy több jó megoldás van, mindenkinek a saját eszközeivel kell a lehető legjobban kommunikálnia.

Fontos, hogy nálunk nem "színészkednek" a résztvevők, arra ott vagyunk mi, ha kell: hozunk szélsőséges, nehezen kezelhető karaktereket, csapdákat rejtünk el a kommunikációban - következetesen alkalmazunk egy viselkedésformát, vagy épp mutatunk egy szituációt, amit kielemezhetnek a résztvevők. A lényeg, hogy a hiteles reakciókra, viselkedésformákra építünk. Többször neki lehet futni egy szitunak, a megoldás mindig közös: az illető segítséget kap a többi résztvevőtől, vagy épp mások ötleteit, módszereit próbálja ki.

Imprószínészek vagyunk, a Momentán túl van 850 impróelőadáson, folyamatosan beleássuk magunkat az improvizációs technikákba, saját előadásainkat, képességeinket fejlesztjük. Olvasunk szakirodalmat a témában, de leginkább játszunk - ebből táplálkoznak a tréningjeink. Sok területről jövünk, van pedagógiai és pszichológiai háttér, egyéb projektekben is gondolkodtunk együtt cégvezetőkkel, döntéshozókkal, sokfajta problémával, tipikus hibával találkoztunk. Hiszünk abban, hogy egy konferencia résztvevői is kaphatnak hasznos új nézőpontokat egy vicces, de ugyanakkor tartalmas workshop alkalmával. Jöjjenek, játsszanak velünk!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Bánhidi Brigitta

Bánhidi Brigitta, ’Az Év Coacha’ 2012 A gyors és tartós megoldások embere. Közgazdász diplomájával multinacionális vállalati karrierbe kezdett majd a személyre szabott vezetőfejlesztés került figyelme …